),,,, ( 52). (Shri Purohit Swami) (Blavatsky) (The Secret Doctrine). 3). 2) ( 44). (45) ,..,,..,,,......,,.(46-48) 3)...,.,.

Similar documents
I&IRC5 TG_08권

하나님의 선한 손의 도우심 이세상에서 가장 큰 축복은 하나님이 나와 함께 하시는 것입니다. 그 이 유는 하나님이 모든 축복의 근원이시기 때문입니다. 에스라서에 보면 하나님의 선한 손의 도우심이 함께 했던 사람의 이야기 가 나와 있는데 에스라 7장은 거듭해서 그 비결을

퇴좈저널36호-4차-T.ps, page Preflight (2)

- 2 -

Stage 2 First Phonics

새천년복음화연구소 논문집 제 5 권 [특별 기고] 說 敎 의 危 機 와 展 望 조재형 신부 한국천주교회의 새로운 복음화에 대한 小 考 정치우 복음화학교 설립자, 교장 [심포지엄] 한국 초기 교회와 순교영성 한반도 평화통일과 한국 교회의 과제 교황 방한의 메시지와 복음의

step 1-1

134 25, 135 3, (Aloysius Pieris) ( r e a l i t y ) ( P o v e r t y ) ( r e l i g i o s i t y ) 1 ) 21, 21, 1) Aloysius Pieris, An Asian Theology of Li

6단계 08권 TG

2007 학년도 하반기 졸업작품 아무도 모른다 (Nobody Knows) 얄리, 보마빼 (AIi, Bomaye) 외계인간 ( 外 界 人 間 ) 한국예술종합학교 연극원 극작과 예술전문사 안 재 승

AnnualReport_2015.pdf

현대영화연구

[ 영어영문학 ] 제 55 권 4 호 (2010) ( ) ( ) ( ) 1) Kyuchul Yoon, Ji-Yeon Oh & Sang-Cheol Ahn. Teaching English prosody through English poems with clon

Page 2 of 5 아니다 means to not be, and is therefore the opposite of 이다. While English simply turns words like to be or to exist negative by adding not,

석 사 학 위 논 문 발도르프 교육학에 따른 국어교육과정 연구 -발달과정의 연계성을 중심으로 - 지도교수 :김 기 혁 경희대학교 교육대학원 국어 교육전공 조 용 미 2011년 2월

*³»Áö-È®½ÇÇÑ ±âÃÊ2

<B3EDB9AEC1FD5F3235C1FD2E687770>

<303038C0AFC8A3C1BE5B315D2DB1B3C1A42E687770>

1

Microsoft Word - SOS_KOREAN.doc

,,,,,, ),,, (Euripides) 2),, (Seneca, LA) 3), 1) )

가정법( 假 定 法 )이란, 실제로 일어나지 않았거나 앞으로도 일어나지 않을 것 같은 일에 대해 자신의 의견을 밝히거나 소망을 표현하는 어법이다. 가정법은 화자의 심적 태도나 확신의 정도를 나타내는 어법이기 때문 에 조동사가 아주 요긴하게 쓰인다. 조동사가 동사 앞에

(2005) ,,.,..,,..,.,,,,,

<C7D1B9CEC1B7BEEEB9AEC7D C3D6C1BE295F31392EB9E8C8A3B3B22E687770>

2011´ëÇпø2µµ 24p_0628

May 2014 BROWN Education Webzine vol.3 감사합니다. 그리고 고맙습니다. 목차 From Editor 당신에게 소중한 사람은 누구인가요? Guidance 우리 아이 좋은 점 칭찬하기 고맙다고 말해주세요 Homeschool [TIP] Famil

<BEEEB9AEB7D0C3D C8A3C7D5BABB283132BFF93330C0CF292E687770>

장양수

야쿠르트2010 3월 - 최종

<B1B9BEC7BFF8B3EDB9AEC1FD20C1A63331C1FD2DBABBB9AE E687770>

Page 2 of 6 Here are the rules for conjugating Whether (or not) and If when using a Descriptive Verb. The only difference here from Action Verbs is wh

pdf

2 佛敎學報 第 48 輯 서도 이 목적을 준수하였다. 즉 석문의범 에는 승가의 일상의례 보다는 각종의 재 의식에 역점을 두었다. 재의식은 승가와 재가가 함께 호흡하는 공동의 場이므로 포 교와 대중화에 무엇보다 중요한 역할을 수행할 수 있다는 믿음을 지니고 있었다. 둘째


歯kjmh2004v13n1.PDF

2

바르게 읽는 성경

Vol.258 C O N T E N T S M O N T H L Y P U B L I C F I N A N C E F O R U M

2 소식나누기 대구시 경북도 영남대의료원 다문화가족 건강 위해 손 맞잡다 다문화가정 행복지킴이 치료비 지원 업무협약 개인당 200만원 한도 지원 대구서구센터-서부소방서 여성의용소방대, 업무협약 대구서구다문화가족지원센터는 지난 4월 2일 다문화가족의 지역사회 적응 지원을

<C5F0B0E8C7D032352D3030B8F1C2F C1FD292E687770>

_KF_Bulletin webcopy

<30322D28C6AF29C0CCB1E2B4EB35362D312E687770>


본문01

74 현대정치연구 2015년 봄호(제8권 제1호) Ⅰ. 서론 2015년 1월 7일, 프랑스 파리에서 총격 사건이 발생했다. 두 명의 남성이 풍자 잡지 주간 샤를리 의 본사에 침입하여 총기를 난사한 것이다. 이 사건으로 인해 열두 명의 사람이 목숨을 잃었다. 얼마 후에

한국성인에서초기황반변성질환과 연관된위험요인연구

49-9분동안 표지 3.3

11¹Ú´ö±Ô

pdf 16..

DBPIA-NURIMEDIA


PDF

<33C2F DC5D8BDBAC6AEBEF0BEEEC7D02D3339C1FD2E687770>

<C0B1C1F6BFB5372E687770>

01김경회-1차수정.hwp

잡았다. 임진왜란으로 권위가 실추되었던 선조는 명군의 존재를 구세 주 이자 王權을 지켜주는 보호자 로 인식했다. 선조는 그 같은 인 식을 바탕으로 扈聖功臣들을 높이 평가하고 宣武功臣들을 평가 절하함으로써 자신의 권위를 유지하려고 했다. 이제 명에 대한 숭 앙과 충성은


278 철학논집(제38집) 같다. 인간 존재가 가지고 있는 고통과 불행에 대해 많은 사람들의 지속적 인 관심이 있어 왔으며 인간을 불행에서 해방시키고자 하는 여러 가지 차 원의 노력이 있음을 우리는 익히 알고 있다. 어떤 이는 의사의 길에서, 어 떤 이는 교육자, 정치

2 동북아역사논총 50호 구권협정으로 해결됐다 는 일본 정부의 주장에 대해, 일본군 위안부 문제는 일 본 정부 군 등 국가권력이 관여한 반인도적 불법행위이므로 한일청구권협정 에 의해 해결된 것으로 볼 수 없다 는 공식 입장을 밝혔다. 또한 2011년 8월 헌 법재판소는

서론 34 2

01_60p_서천민속지_1장_최종_출력ff.indd

11.8.HUHkoreanrock.hwp

권두 칼럼 쁜 활동과 끊임없이 따라다니는 질투와 감시의 눈길을 피해 스도의 부활을 목격했기 때문이었다. 다시 사신 그리스도를 예수께서 이 집에 오시면 언제나 정성이 가득 담긴 음식을 그들이 눈으로 보고 손으로 만져 보았는데 도무지 아니라고 대접받고 휴식을 취했던 것으로

< C7CFB9DDB1E22028C6EDC1FD292E687770>

<313220BCD5BFB5B9CCC1B6BFF8C0CF2E687770>

498 石 堂 論 叢 50집 이야기의 담론에서 발생하기에 독자의 삶에 깊이 관여한다. 인간은 본 능적으로 재현의 욕구가 있다. 재현된 형상화를 재형상화하면서 독자 는 세계를 이해하고 자신의 삶을 이해한다. 그렇게 삶의 뜻을 다시 풀 어보고 행동을 통해 자기 삶을 새롭게

泰 東 古 典 硏 究 第 24 輯 이상적인 정치 사회의 구현 이라는 의미를 가지므로, 따라서 천인 합일론은 가장 적극적인 경세의 이론이 된다고 할 수 있다. 권근은 경서의 내용 중에서 현실 정치의 귀감으로 삼을 만한 천인합일의 원칙과 사례들을 발견하고, 이를 연구하여

영남학17합본.hwp

<303220C7D1C5C2B9AE2E687770>

<BEEEB9AEB7D0C3D13630C8A32836BFF93330C0CFBCF6C1A4292E687770>

11¹ÚÇý·É

( ) ) ( )3) ( ) ( ) ( ) 4) 1915 ( ) ( ) ) 3) 4) 285

Journal of Educational Innovation Research 2016, Vol. 26, No. 2, pp DOI: * Experiences of Af

항공우주뉴스레터-제13호-컬러3

고든 비 힝클리 대관장은 연차 대회의 마지막 모임에서 다음과 같이 말씀했다. 이 위대한 대회에 참여한 사람 모두가 선한 영향을 받았기를, 우리 개개인이 지난 이틀 간의 경험으로 인해 더 나은 남자와 여자가 되었기를 바랍니다. 우리 개개인이 주님께 더욱 가까이 다가가는

<B1A4B0EDC8ABBAB8C7D0BAB8392D345F33C2F75F E687770>

민속지_이건욱T 최종

현대영화연구

7 1 ( 12 ) ( 1912 ) 4. 3) ( ) 1 3 1, ) ( ), ( ),. 5) ( ) ). ( ). 6). ( ). ( ).

?????

철학탐구 1. 들어가는말,. (pathos),,..,.,.,,. (ethos), (logos) (enthymema). 1).... 1,,... (pistis). 2) 1) G. A. Kennedy, Aristotle on Rhetoric, 1356a(New York :

Journal of Educational Innovation Research 2016, Vol. 26, No. 1, pp.1-19 DOI: *,..,,,.,.,,,,.,,,,, ( )

우리들이 일반적으로 기호

004 go to bed 잠자리에 들다 He went to bed early last night. 그는 지난밤 일찍 잠자리에 들었다. 유의어 go to sleep, fall asleep 잠들다 005 listen to n ~을 (귀 기울여) 듣다 week 1 I lik

<313020C1A4BFECBAC034332E687770>


<C0DAB7E1C1FDBABBB9AE2E687770>

<B7CEC4C3B8AEC6BCC0CEB9AEC7D B3E23130BFF9292E687770>

141(26) () ( ( ) () () () ) 2) 1932 ()()3) 2 1) ( ) ( ) () () () 4) ( ) 5) 6) ) ) ( ) () 42 () )

2 2010년 1월 15일 경상북도 직업 스쿨 운영 자격 취득 위한 맞춤형 교육 시 10곳 100명에 교육 기회 제공 본인에게 적합한 직종 스스로 선택 1인당 최고 100만원까지 교육비 지원 경상북도는 결혼이주여성 100명에게 맞춤형 취업교 육을 제공하는 결혼이민자 직

ePapyrus PDF Document

<C3D6C1BE2034BFF C0CF2E696E6464>

Being friends with the face in the mirror

300 구보학보 12집. 1),,.,,, TV,,.,,,,,,..,...,....,... (recall). 2) 1) 양웅, 김충현, 김태원, 광고표현 수사법에 따른 이해와 선호 효과: 브랜드 인지도와 의미고정의 영향을 중심으로, 광고학연구 18권 2호, 2007 여름

大学4年生の正社員内定要因に関する実証分析

< C7D0B3E2B5B520C0DABFACB0E8BFAD20B8F0C0C7C0FBBCBAB0EDBBE72020B9AEC1A62E687770>

DBPIA-NURIMEDIA


(Unity of Being) (Daimon). (Jeffares ed. 65) (Imagination). (Muse). (Graves). (Graves 490). (Muse-poet) (Masculine Trinity) (Androgynous Trinity)... (

WRIEHFIDWQWF.hwp

Transcription:

( ) ( ) I. (W. B. Yeats) ( ) ( ). ( Supernatural Songs )..,, (persona) (Ribh) (Baile) (Aillinn) (intercourse) (Tantra) 1). (shiva) (shakti). 1) (tantra) (tatri) (tantri), tan ( 52)..,. tan,..

32.... 2),,,, ( 52). (Shri Purohit Swami) (Blavatsky) (The Secret Doctrine). 3). 2) ( 44). (45).........,..,,..,,,......,,.(46-48) 3)...,.,.

33 (EI 484). (Nirvana).. (Naresh Guha) (it would be impossible to explain the affirmative character of the major portion of the ancient sculpture in India)(121). (nothingness),. 1935 (The Mandukya Upanisad)...,. ( ),.,.,. The Tantric philosophy, where a man and woman, when in sexual union, transfigure each other's images into the masculine and feminine characters of God, but the man must not finish, vitality must not pass beyond his body, beyond his being. There are married people who, though they do not forbid the passage of the seed, practise, not necessarily at the moment of union, a meditation, wherein the man seeks the divine Self as present in his wife, the wife the divine Self as present in the man. There may be trance, and the presence of one with another though a great distance separates. (EI 484) (an alliance between body and soul)(451)

34.. ( Supernatural Songs ). II.,,,. (aum) (Mantra)..,..,.. (Purusa) (Prakrti).. ( ) ( 56).,

35..... (Nigama) (Agama)., (Parpati)......, (Brahman)).......

36.....,.,,.. (Logos), (Eros)....... III. ( Supernatural Songs ),

37.,,. ( Supernatural Songs ) (associated early Christian Ireland with India)(VP 837). 1931 (Shri Purohit Swami).. (W. H. Auden) 1930 (the mumbo-jumbo of magic and the nonsense of India)(59)..,. 1932 1936 ( Supernatural Songs ) (The Holy Mountain) (The Mandukya Upanishad)., ( Ribh at the Tomb of Baile and Ailinn ). 90,.., 90. Because you have found me in the pitch-dark night With open book you ask me what I do. Mark and digest my tale, carry it afar To those that never saw this tonsured head Nor heard this voice that ninety years have cracked. (CP 283-4)

38,, (water, herb and solitary prayer) you. (the sexual intercourse of the angels)(l 805). (Olivia Shakespear) ( Supernatural Songs ) 1 (Emanuel Swedenborg). (somewhere describes two spirits meeting, and as they touch they become a single conflagration)(807). 1903 ( Baile and Ailinn ) (The anniversary of their first embrace)(cp 284).. (sexuality) (conflagration).,,,...... when such bodies join There is no touching here, nor touching there, Nor straining joy, but whole is joined to whole; For the intercourse of angels is a light Where for its moment both seem lost, consumed. (CP 284) (somewhat broken by the leaves)(284).

39.. (seems from far off an incandescence) (the whole body)(ellmann 282). (Strange that I should write these things in my old age)(l 824).,... (the sexual intercourse of the angels)(805).,,,., ( Ribh denounces Patrick ). 1. (Patrick).,,. (Hermes)....,, ( ),. An abstract Greek absurdity has crazed the man, Recall that masculine Trinity. Man, woman, child (a daughter or a son), That's how all natural or supernatural stories run. (CP 284)

40 2,.,..,....,. (The point of the poem is that we beget and bear because of the incompleteness of our love)(l 824)...., ( Ribh in Ecstasy ). (amorous cries) (ecstasy)(cp 285). --, (Georg Wilhelm Hegel) (Heaven is an improvement of sense--one listens to music, one does not read Hegel's logic)(l 781)...., (all increase their kind) (the mirror-scaled serpent)(cp 285).. (the common round of day)

41..... My soul had found All happiness in its own cause or ground. Godhead on Godhead in sexual spasm begot Godhead. Some shadow fell. My soul forgot Those amorous cries that out of quiet come. (285)....., ( There ) (the barrel-hoops), (the serpent-tails are bit), (gyres), (planets)(285). (sphere).,,.., ( Ribh Considers Christian Love Insufficient ).

42?.,,. Why should I seek for love or study it? It is of God and passes human wit. I study hatred with great diligence, For that's a passion in my own control, A sort of besom that can clear the soul Of everything that is not mind or sense. (CP 286).... (a darker knowledge)(286)....,. / (Thought is a garment and the soul s a bride/ That cannot in that trash and tinsel hide)(286). (At stroke of midnight)(286) ( Ribh in Ecstasy ),. ( Ribh Considers Christian Love Insufficient )..

43, ( He and She ).,. / (His light had struck me blind/ Dared I stop)(287)...,... She sings as the moon sings: 'I am I, am I; The greater grows my light The further that I fly.' All creation shivers With that sweet cry. (CP 287) (a slight but bitterly charming lyric, on woman's fickleness and power of self-assertion)(414) (Harold Bloom). (all creation), (sweet cry)(287),... (A Vision) 15. (scared moon)(286). (sweet cry) (shiver)(287).

44..,? ( What Magic Drum? ). (Richard Ellmann),, (supernatural sanction)(283). 1 (gender).,,.. He holds him from desire, all but stops his breathing lest primordial Motherhood forsake his limbs, the child no longer rest, Drinking joy as it were milk upon his breast. (CP 287).,, (Cullingford 256). (Hazard Adams) (256).,. ( Ribh at the Tomb of Baile and Ailinn ),? ( What Magic Drum? ). (Mount Kailas). (Lord Dattatreya) (Divine Mother) (lifted me up like the Divine Mother and hugged me to His breast and caressed me all over the body)(ei 479).,,

45.?.?? Through light-obliterating garden foliage what magic drum? Down limb and breast or down that glimmering belly move his mouth and sinewy tongue. What from the forest came? What beast has licked its young? (CP 287),? ( Whence had they Come? ) (Eternity is passion) (Dramatis Personae), (A passion-driven exultant man) (Sentences that he has never thought). (frigid Rome)(287). (Charlemagne).. (sacred drama) (When world-transforming Charlemagne was conceived)(287)., 4 ( The Four Ages of Man )... Now his wars on God begin; At stroke of midnight God shall win. (CP 288)

46, ( Ribh Considers Christian Love Insufficient ).., 4 ( ), 1 8, 9 15, 16 22, 23 28. (A Vision) (against the intellect), (against the Soul)(L 85).. 4 28 8., ( Conjunctions ).,,,,,., ( A Needle s Eye ). (A Vision) ( A Needle s Eye )., (Mount Meru) ( Meru ) ( Supernatural Songs ). 7 (The one named Meru, after the sacred mountain from whence the seven Holy Rishis, in ages past, are supposed to have descended to bring India its highly spiritual civilization)(moore 358), (maya) (manifold illusion) (Civilisation is hooped together)(cp 289).

47,,,,.. And he, despite his terror, cannot cease Ravening through century after century, Ravening, raging, and uprooting that he may come Into the desolation of reality. (289) (manifold illusion),. (personal life)(ei 509)., ( Meru ). (man s life is thought)(cp 289),,,, (289).,,,., (dawn).,,,! (Egypt and Greece good-bye, and good-bye, Rome!)(289) (caverned in night), (That day brings round the night, that before dawn/ His glory and his monuments are gone) (289).

48 IV.,. ( Supernatural Songs )., (John Donne), (George Herbert), (Gerard Manley Hopkins).,.,,. (Balachandra Rajan) (the sexuality of spirit rather than the spirituality of sex)(153).,. 4),., 4) 108 10., 8, 2.,, B. C. 1000 B. C. 300., B. C. 400 B. C. 300 ( 202-203). (Chandogya), (Brhadaranyaka), (Kena), (Isa). (Mundaka), (Kathaka), (Svetasvatara), (Maitriyana), (Prana), (Mandukya)., (204).

49.,..,,...,,. ( ). ( Supernatural Songs ) (,, )..,,.,,.. ( Supernatural Songs ),,.

50,. Auden, W. H. Prosecution and Defence. Yeats: Poems. 1919-1935: A casebook. Ed. Elizabeth Cullingford. London: Macmillan, 1984. Bloom, Harold. Yeats. Oxford: Oxford UP, 1972. Cullingford, Elizabeth. Gender and History in Yeats's Love Poetry. Cambridge: Cambridge UP, 1993. Ellmann, Richard. The Identity of Yeats. New York: Oxford UP, 1964. Guha, Naresh. W. B. Yeats: An Indian Approach. Calcutta: Jadavpur, 1968. Rajan, Balachandra. W. B. Yeats: A Critical Introduction. London: Hutchinson, 1965. Yeats, W. B. A Vision. New York: Macmillan, 1962. -----. Essays and Introductions. New York: Macmillan, 1980. -----. The Collected Letters of W. B. Yeats. New York: Macmillan, 1955. -----. The Collected Poems of W. B. Yeats: A New Edition. Ed. Richard J. Finneran. New York: Macmillan, 1989. -----. The Variorum Edition of the Poems. Ed. Russell K, Alspach. London and New York: Macmillan, 1957. ( ),, ( ).. :, 1991. ( ),.. :, 1998... :, 2004. ( ),. I. :, 1996.

51 The Supernatural Ecstasy in the Supernatural Songs Abstract Ko, Joon Seog/Chung, Ho Young This paper is to discuss the supernatural ecstasy in the Supernatural Songs. When focusing his poetry on the physical, Yeats turned his attention more and more toward the East. While seizing upon an increasingly physical and sexual emphasis, Yeats's secular spiritualism moved in an Eastern, monistic direction. As far as he was concerned, sexual spirituality was much more compatible with indian spirituality. To embody these instincts and passions, he posited a mythical character by the name of Ribh as the cental character of the Supernatural Songs. He tried to display a transcendental ecstasy. He associated early Christian Ireland with India. He described the fictional character of Ribh as an early Christian hermit, who is ninety years old. In the East, Yeats found a propensity toward unity of being that would underscore the essential unity of flesh and spirit so necessary to his thought. The Supernatural Songs thus brought together an Eastern amalgamation of Christianity and Asian religiosity, merging the supernatural-spiritual with the natural-physical. Yeats espoused tantric sex, a form of Kundalini, with its emphasis on self and the sexual act as the way to spiritual energy and fulfillment. The word Kundalini means coil, which Yeats reflects in the serpent imagery. In conclusion, Yeats found an imaginative way whereby he was able to fuse the spiritual with the physical in the Supernatural Songs. This secular spirituality allowed Yeats the sexual freedom he sought for. The intense moment of climax is that conflagration in which all antinomies are resolved, time stands still, and natural bonds with supernatural. His emphasis on unity of being is compatible with an Eastern worldview, which merges all into a monistic unity. Indeed, poetry itself is in Yeats's mind an imaginative alchemy, the transmutation of life into art, a fusing of the spiritual with the material.

52 주제어 (Key Words) (W. B. Yeats), (persona), (Tantra), (intercourse), (Baile), (Aillinn), (shiva), (shakti), (Nirvana), (conflagration), (sexuality)