**더모바일2013_1월호_N0.16



Similar documents
±èÇö¿í Ãâ·Â

Output file

MobileIron_brochure_2015_6P카탈로그출력

04서종철fig.6(121~131)ok

14 경영관리연구 제6권 제1호 ( ) Ⅰ. 서론 2013년 1월 11일 미국의 유명한 경영전문 월간지 패스트 컴퍼니 가 2013년 글로벌 혁신 기업 50 을 발표했다. 가장 눈에 띄는 것은 2년 연속 혁신기업 1위를 차지했던 애플의 추락 이었다. 음성 인식

스마트폰 애플리케이션 시장 동향 및 전망 그림 1. 스마트폰 플랫폼 빅6 스마트폰들이 출시되기 시작하여 현재는 팜의 웹OS를 탑재한 스마트폰을 제외하고는 모두 국내 시장에도 출 시된 상황이다. 이들 스마트폰 플랫폼이 처해있는 상황 과 애플리케이션 시장에 대해 살펴보자.

OVERVIEW 디트라이브는 커뮤니케이션 환경의 다변화에 대응하기 위한 고객들의 다양한 욕구를 충족시키기 위해, TV광고부터 온라인 광고 및 프로모션과 웹사이트 구축은 물론 뉴미디어까지 아우르는 다양한 IMC 기능을 수행하는 마케팅 커뮤니케이션 회사입니다. 대표이사 설


Hi-MO 애프터케어 시스템 편 5. 오비맥주 카스 카스 후레쉬 테이블 맥주는 천연식품이다 편 처음 스타일 그대로, 부탁 케어~ Hi-MO 애프터케어 시스템 지속적인 모발 관리로 끝까지 스타일이 유지되도록 독보적이다! 근데 그거 아세요? 맥주도 인공첨가물이

Social Network

<332EC0E5B3B2B0E62E687770>

9월1일자(최종).hwp

**더모바일10월호_N0.13

10월1일자.hwp

민속지_이건욱T 최종

about_by5

<32382DC3BBB0A2C0E5BED6C0DA2E687770>

歯CRM개괄_허순영.PDF

FOCUS CONTENTS

**더모바일05호_N0.8

WRIEHFIDWQWF.hwp

국내 디지털콘텐츠산업의 Global화 전략

UPMLOPEKAUWE.hwp

rv 브로슈어 국문

,.,..,....,, Abstract The importance of integrated design which tries to i

목차 1. 서론 1.1. 연구의 배경 및 목적 1.2. 연구의 내용 및 방법 2. 제품스타일 분석 2.1. 제품이미지 2.2. 미래지향적 스타일 3. 신세대 감성분석 3.1. 라이프스타일 3.2. 광고전략 3.3. 색채에 따른 제품구매 분석 4. 결론 *참고문헌 ( )

15_3oracle


ÀÌÀç¿ë Ãâ·Â

Issue 가하고 있어 2) 기업들은 SNS를 적극적으로 활용하기 위한 다양한 방안들을 모색하고 추진하고 있다. 특히 최근 스마트폰의 확산은 모바일환경에서 SNS를 사용가능하도록 하여 SNS의 확산에 크게 영향을 미치고 있고, SNS의 확산은 다시 스마트폰의 확산에도

퇴좈저널36호-4차-T.ps, page Preflight (2)

**더모바일11월호_N0.14

?????

Output file

한국외국어대학교 세계와 만나는 가장 빠른 길 한국외대는 진리( 眞 理 ), 평화( 平 和 ), 창조( 創 造 )의 창학 정신을 바탕으로 국가와 세계 발전에 기여할 수 있는 잠재력을 지닌 인재를 선발하고자 노력하고 있습니다. 자주적 탐구인 합리적 사고 폭넓은 지식 정심대

강의지침서 작성 양식

歯Final-Handout.PDF

<B1E2C8B9BEC828BFCFBCBAC1F7C0FC29322E687770>

**더모바일04호_N0.7

**더모바일03호_N0.6

그린리포트-가을-pdf

대한한의학원전학회지24권6호-전체최종.hwp

산업백서2010표지

더모바일창간호_1

Week2.key

09김정식.PDF

CDP_Korean-00

야쿠르트2010 9월재출

2016_Company Brief

<5B4E DBDBAB8B6C6AEC4DCC5D9C3F720BFF9B0A3B5BFC7E2BAB8B0ED5F35C8A32838BFF9292E687770>

WORLD IT SHOW 2015 TREND Connect Everything WIS 2015 KEY ISSUE

이제는 쓸모없는 질문들 1. 스마트폰 열기가 과연 계속될까? 2. 언제 스마트폰이 일반 휴대폰을 앞지를까? (2010년 10%, 2012년 33% 예상) 3. 삼성의 스마트폰 OS 바다는 과연 성공할 수 있을까? 지금부터 기업들이 관심 가져야 할 질문들 1. 스마트폰은


<4D F736F F D20BDBAB8B6C6AE545620BCD3BFA1BCADC0C720534E5320C6F7C1F6BCC5B4D720B9D720C0FCB7AB5FBCDBB9CEC1A42E646F63>

¹Ìµå¹Ì3Â÷Àμâ

Page 2 of 6 Here are the rules for conjugating Whether (or not) and If when using a Descriptive Verb. The only difference here from Action Verbs is wh

06_À̼º»ó_0929

ICT03_UX Guide DIP 1605

38이성식,안상락.hwp

**더모바일06호_N0.9

DBPIA-NURIMEDIA

Output file

2011´ëÇпø2µµ 24p_0628

160322_ADOP 상품 소개서_1.0

야쿠르트2010 3월 - 최종

Microsoft PowerPoint - XP Style

?털恬묵

H_AR_ P

#Ȳ¿ë¼®

PowerPoint 프레젠테이션


DBPIA-NURIMEDIA

27송현진,최보아,이재익.hwp

IT현황리포트 내지 완

Main Title

_KF_Bulletin webcopy

11¹Ú´ö±Ô

OP_Journalism

300 구보학보 12집. 1),,.,,, TV,,.,,,,,,..,...,....,... (recall). 2) 1) 양웅, 김충현, 김태원, 광고표현 수사법에 따른 이해와 선호 효과: 브랜드 인지도와 의미고정의 영향을 중심으로, 광고학연구 18권 2호, 2007 여름

0125_ 워크샵 발표자료_완성.key

<4D F736F F D203032B1E8C1D6BCBA5FC6AFC1FD5F2DC3D6C1BEBCF6C1A45FBCF6C1A42E646F6378>

슬라이드 1

DBPIA-NURIMEDIA


슬라이드 1

Voice Portal using Oracle 9i AS Wireless

¿¡À̽º ÃÖÁ¾¿ø°í

歯3이화진

< BFCFB7E15FC7D1B1B9C1A4BAB8B9FDC7D0C8B85F31352D31BCF6C1A4C8AEC0CE2E687770>

00표지

Microsoft PowerPoint - G3-2-박재우.pptx

크리덴셜_FBASIC_V3

공연영상

3항사가 되기 위해 매일매일이 시험일인 듯 싶다. 방선객으로 와서 배에서 하루 남짓 지내며 지내며 답답함에 몸서리쳤던 내가 이제는 8개월간의 승선기간도 8시간같이 느낄 수 있을 만큼 항해사로써 체질마저 변해가는 듯해 신기하기도 하고 한편으론 내가 생각했던 목표를 향해

슬라이드 1

±¹¹® »ï¼º Ç¥Áö ¹Û

FMX M JPG 15MB 320x240 30fps, 160Kbps 11MB View operation,, seek seek Random Access Average Read Sequential Read 12 FMX () 2

영어-중2-천재김-07과-어순-B.hwp

CMS-내지(서진이)

About

Transcription:

2013 January 1 Vol. 016

Contents 3 5 7 9 21 29 35 53 [English Version Included]

3

4

Top 10 Predictions 2013 95

10 6

Opinon Leader s Voice 7

8

Global Market Trend 글로벌 마켓 트렌드 statistics 글로벌 모바일 마켓 통계 앱 디바이스 이용행태 광고 Ranking 글로벌 앱 오픈마켓 랭킹 앱 랭킹은 12월 25일(한국 시간)자 기준입니다. 9

statistics 10

11

statistics 12

13

statistics 14

Apple Appstore Top Paid 15

Apple Appstore Top Grossing Ranking 16

Google Play Top Paid 17

Google Play Top Grossing Ranking 18

MS Windows Phone Top Paid 19

MS Windows Phone Top Free Ranking 20

App Success case - Global 21

22

App Success case - Global 23

about company 24

App Success case - Global English Version covworks general information Website covworks.com Twitter @covworks Email justhwoo@covworks.com Telephone +82-070-8830-2563 office Korea Office(Gyeongggi-do) Seohyeon-dong, Bundang-gu, Gyeongggi-do, KOR company information App development and UX Lab operating as the company s independent business NHN as partners, responsible for the development of Happybean member Total of 17 members Graduated from KAIST and Seoul National University(core members) Development experience from NCSoft and NHN(core members) skill Deployment and management of server and DB(Across the web technology) Color control and photo filter fabrication technology in mobile app Technology and know-how of building a social network major products & outcome - Uface (2010) : Uface is the easiest face picture making tool for everyone. By just moving your finger, you can create any faces you want. Unique face and funny look made by various items will satisfy you. #1 of all paid app in Korea Appstore #1 of social network category s paid app in US Appstore #50 of all app in US Appstore Top records worldwide - Pictory (2010) : Pictory makes a special story with your photos! Add exciting items to your photos with various stickers, texts and favorite effects. Turn your photos into more fun, meaningful and dramatic stories! #1 of all paid app in Korea Appstore Top records in Asia - BasicCamera (2011) : If you have any problem selecting useful filters among too many camera apps, Basic Camera can solve your problem clearly. BasicCamera have carefully selected various filters. #1 of all free app in Korea Appstore One million download record in worldwide - Pixmos (2012) : Pixmos is a social network service that enables user to create thematic albums and share each of them with friends. Sharing in Pixmos means not only just viewing but also uploading to the joining album together with all joiners. New & Noteworthy Selected by Apple staff in US, Japan, Korea vision & purpose Global operator of photo-based social network services 25

App Success Case _ Investment 26

App Success Case _ Investment 27

App Success Case _ Investment English Version IDINCU (Idea Incubator) general information Website idincu.com Twitter @idincu Email idincu@idincu.com Telephone +82-070-7124-7870 office Korea Office(Seoul) Seocho-dong, Seocho-gu, Seoul, KOR US Office (Palo Alto) Palo Alto, CA, USA company information IDINCU is a startup based in Seoul (South Korea) and Palo Alto (United States). Through OPENSURVEY, the company utilizes the mobile to change the way how surveys are done conventionally. It empowers clients to be insightful through fast and cost effective gathering of customer opinion using mobile application. funding IDINCU received an angel funding from Daniel Shin, the founder of TicketMonster which was later bought over by LivingSocial for $350M. Jay H. Eum (co-founder of Translink Capital), Sungmoon Cho (co-founder of GAMEVIL, listed at KOSDAQ) and Benjamin Joe (Strategist at Facebook) also invested in IDINCU. The business is growing rapidly with an aid of investment from SoftBank Ventures and Stonebridge Capital, and now working with 220+ corporate clients worldwide include Samsung Electronics, 3M, Johnson and Johnson. major products & outcome OPENSURVEY OPENSURVEY is basically a market research mobile app. We have two types of clients, the ones who request us to conduct a survey, which vary from media groups including SBS (Seoul Broadcasting System) and the Chosun Ilbo to consumer-goods makers who want to do a market test. They will first register on our site, and submit the survey questions and criteria online. Then we will conduct the survey to our Ærespondent Ø clients using the mobile platform. They register by downloading the OPENSURVEY app to their iphones and Android devices, and they can fill the survey in return for rewards such as vouchers at Starbucks. monetization model Clients who request a survey pay for the service. goals Before Henry Ford came into auto industry, the car was a luxury but he changed that. We would like to play that role in the market research, to bring an affordable and effective services for end-users. 28

App Success Strategy 29

30

App Success Strategy 31

32

App Success Strategy 33

34

Issue Report 35

36

Issue Report 37

38

Issue Report 39

40

Issue Alert 41

42

Issue Alert 43

44

Issue Alert 45

46

Issue Alert 47

48

Trend Watch 49

50

Trend Watch 51

52

Global Mobile Event 53

발행처 : (사)한국무선인터넷산업연합회 I 서울시 강남구 신사동 620-2 신구빌딩 4층 I Tel 070-8765-8321 I Fax 02-539-8767 I www.moiba.or.kr I 비매품