Similar documents
하나님의 선한 손의 도우심 이세상에서 가장 큰 축복은 하나님이 나와 함께 하시는 것입니다. 그 이 유는 하나님이 모든 축복의 근원이시기 때문입니다. 에스라서에 보면 하나님의 선한 손의 도우심이 함께 했던 사람의 이야기 가 나와 있는데 에스라 7장은 거듭해서 그 비결을

_KF_Bulletin webcopy

2011´ëÇпø2µµ 24p_0628

퇴좈저널36호-4차-T.ps, page Preflight (2)

<30322D28C6AF29C0CCB1E2B4EB35362D312E687770>

야쿠르트2010 9월재출

11¹Ú´ö±Ô

본문01

Page 2 of 5 아니다 means to not be, and is therefore the opposite of 이다. While English simply turns words like to be or to exist negative by adding not,

Page 2 of 6 Here are the rules for conjugating Whether (or not) and If when using a Descriptive Verb. The only difference here from Action Verbs is wh

300 구보학보 12집. 1),,.,,, TV,,.,,,,,,..,...,....,... (recall). 2) 1) 양웅, 김충현, 김태원, 광고표현 수사법에 따른 이해와 선호 효과: 브랜드 인지도와 의미고정의 영향을 중심으로, 광고학연구 18권 2호, 2007 여름

민속지_이건욱T 최종

大学4年生の正社員内定要因に関する実証分析

IKC43_06.hwp

2 min 응용 말하기 01 I set my alarm for It goes off. 03 It doesn t go off. 04 I sleep in. 05 I make my bed. 06 I brush my teeth. 07 I take a shower.

step 1-1

I&IRC5 TG_08권

歯kjmh2004v13n1.PDF

Stage 2 First Phonics

134 25, 135 3, (Aloysius Pieris) ( r e a l i t y ) ( P o v e r t y ) ( r e l i g i o s i t y ) 1 ) 21, 21, 1) Aloysius Pieris, An Asian Theology of Li

새천년복음화연구소 논문집 제 5 권 [특별 기고] 說 敎 의 危 機 와 展 望 조재형 신부 한국천주교회의 새로운 복음화에 대한 小 考 정치우 복음화학교 설립자, 교장 [심포지엄] 한국 초기 교회와 순교영성 한반도 평화통일과 한국 교회의 과제 교황 방한의 메시지와 복음의

Output file


歯M PDF

¹Ìµå¹Ì3Â÷Àμâ

<B3EDB9AEC1FD5F3235C1FD2E687770>

<B1E2C8B9BEC828BFCFBCBAC1F7C0FC29322E687770>

<303220C7D1C5C2B9AE2E687770>

#중등독해1-1단원(8~35)학

- 2 -

328 退溪學과 韓國文化 第43號 다음과 같은 3가지 측면을 주목하여 서술하였다. 우선 정도전은 ꡔ주례ꡕ에서 정치의 공공성 측면을 주목한 것으로 파악하였다. 이는 국가, 정치, 권력과 같은 것이 사적인 소유물이 아니라 공적인 것임을 강조하는 것으로 조선에서 표방하는 유

<B3EDB9AEC1FD5F3235C1FD2E687770>

2 佛敎學報 第 48 輯 서도 이 목적을 준수하였다. 즉 석문의범 에는 승가의 일상의례 보다는 각종의 재 의식에 역점을 두었다. 재의식은 승가와 재가가 함께 호흡하는 공동의 場이므로 포 교와 대중화에 무엇보다 중요한 역할을 수행할 수 있다는 믿음을 지니고 있었다. 둘째

K7VT2_QIG_v3


Hi-MO 애프터케어 시스템 편 5. 오비맥주 카스 카스 후레쉬 테이블 맥주는 천연식품이다 편 처음 스타일 그대로, 부탁 케어~ Hi-MO 애프터케어 시스템 지속적인 모발 관리로 끝까지 스타일이 유지되도록 독보적이다! 근데 그거 아세요? 맥주도 인공첨가물이

<32B1B3BDC32E687770>


< FC3D6C1BEBCF6C1A45FB1E2B5B6B1B3B1B3C0B0B3EDC3D E687770>

<32382DC3BBB0A2C0E5BED6C0DA2E687770>

<B7CEC4C3B8AEC6BCC0CEB9AEC7D B3E23130BFF9292E687770>

DBPIA-NURIMEDIA

Vol.258 C O N T E N T S M O N T H L Y P U B L I C F I N A N C E F O R U M

01_60p_서천민속지_1장_최종_출력ff.indd


04-다시_고속철도61~80p

pdf 16..

야쿠르트2010 3월 - 최종

KD hwp

Journal of Educational Innovation Research 2019, Vol. 29, No. 1, pp DOI: (LiD) - - * Way to


Output file

Journal of Educational Innovation Research 2017, Vol. 27, No. 2, pp DOI: : Researc

<B1A4B0EDC8ABBAB8C7D0BAB8392D345F33C2F75F E687770>

2007 학년도 하반기 졸업작품 아무도 모른다 (Nobody Knows) 얄리, 보마빼 (AIi, Bomaye) 외계인간 ( 外 界 人 間 ) 한국예술종합학교 연극원 극작과 예술전문사 안 재 승

2

< C7D0B3E2B5B520C0DABFACB0E8BFAD20B8F0C0C7C0FBBCBAB0EDBBE72020B9AEC1A62E687770>

6자료집최종(6.8))

Vol.259 C O N T E N T S M O N T H L Y P U B L I C F I N A N C E F O R U M

2008º½È£2

untitled

#Ȳ¿ë¼®

2 2010년 1월 15일 경상북도 직업 스쿨 운영 자격 취득 위한 맞춤형 교육 시 10곳 100명에 교육 기회 제공 본인에게 적합한 직종 스스로 선택 1인당 최고 100만원까지 교육비 지원 경상북도는 결혼이주여성 100명에게 맞춤형 취업교 육을 제공하는 결혼이민자 직

歯kjmh2004v13n1.PDF

WRIEHFIDWQWF.hwp

<C1DF3320BCF6BEF7B0E8C8B9BCAD2E687770>

09김정식.PDF

서론 34 2

장양수

영어-중2-천재김-07과-어순-B.hwp


49-9분동안 표지 3.3

Journal of Educational Innovation Research 2016, Vol. 26, No. 2, pp DOI: * Experiences of Af

6 영상기술연구 실감하지 못했을지도 모른다. 하지만 그 이외의 지역에서 3D 영화를 관람하기란 그리 쉬운 일이 아니다. 영화 <아바타> 이후, 티켓 파워에 민감한 국내 대형 극장 체인들이 2D 상영관을 3D 상영관으로 점차적으로 교체하는 추세이긴 하지만, 아직까지는 관

... 수시연구 국가물류비산정및추이분석 Korean Macroeconomic Logistics Costs in 권혁구ㆍ서상범...

2013여름영어캠프팜편최종

Journal of Educational Innovation Research 2019, Vol. 29, No. 1, pp DOI: * Suggestions of Ways

2009년 국제법평론회 동계학술대회 일정


3항사가 되기 위해 매일매일이 시험일인 듯 싶다. 방선객으로 와서 배에서 하루 남짓 지내며 지내며 답답함에 몸서리쳤던 내가 이제는 8개월간의 승선기간도 8시간같이 느낄 수 있을 만큼 항해사로써 체질마저 변해가는 듯해 신기하기도 하고 한편으론 내가 생각했던 목표를 향해

5/12¼Ò½ÄÁö


대한한의학원전학회지24권6호-전체최종.hwp

철학탐구 1. 들어가는말,. (pathos),,..,.,.,,. (ethos), (logos) (enthymema). 1).... 1,,... (pistis). 2) 1) G. A. Kennedy, Aristotle on Rhetoric, 1356a(New York :

항공우주뉴스레터-제13호-컬러3

<C7D1B9CEC1B7BEEEB9AEC7D03631C1FD28C3D6C1BE292E687770>

Vol.257 C O N T E N T S M O N T H L Y P U B L I C F I N A N C E F O R U M

<B1B9BEC7BFF8B3EDB9AEC1FD5FC1A63234C1FD5FBFCF2E687770>

2 소식나누기 대구시 경북도 영남대의료원 다문화가족 건강 위해 손 맞잡다 다문화가정 행복지킴이 치료비 지원 업무협약 개인당 200만원 한도 지원 대구서구센터-서부소방서 여성의용소방대, 업무협약 대구서구다문화가족지원센터는 지난 4월 2일 다문화가족의 지역사회 적응 지원을

<C0C7B7CAC0C720BBE7C8B8C0FB20B1E2B4C9B0FA20BAAFC8AD5FC0CCC7F6BCDB2E687770>

p 19; pp 32 37; 2013 p ㆍ 新 興 寺 大 光 殿 大 光 殿 壁 畵 考 察 ; : 2006

2 동북아역사논총 50호 구권협정으로 해결됐다 는 일본 정부의 주장에 대해, 일본군 위안부 문제는 일 본 정부 군 등 국가권력이 관여한 반인도적 불법행위이므로 한일청구권협정 에 의해 해결된 것으로 볼 수 없다 는 공식 입장을 밝혔다. 또한 2011년 8월 헌 법재판소는

7 1 ( 12 ) ( 1912 ) 4. 3) ( ) 1 3 1, ) ( ), ( ),. 5) ( ) ). ( ). 6). ( ). ( ).

12È«±â¼±¿Ü339~370

<C7C1B7A3C2F7C0CCC1EE20B4BABAF1C1EEB4CFBDBA20B7B1C4AA20BBE7B7CA5FBCADB9CEB1B35F28C3D6C1BE292E687770>

성공회잡지 3호(3교).indd

歯1.PDF

레이아웃 1

DBPIA-NURIMEDIA

<313120B9DABFB5B1B82E687770>

Transcription:

Mary Beth Tatham Norbert Sternat 1:00 PM Al Weyer 4:00 PM Christine Buerger

MASS PARTICIPATION: Families are encouraged to participate during the break as well. Altar Servers are needed! Please contact the Parish Office if you are interested in being scheduled as an altar server or being trained for altar serving! VOLUNTEERS: Faith: the Next Generation Pass It On! Are you interested in being involved with the religious education program? We have a great team of Faith leaders and various ways to be involved. Please contact the DRE for more information. FACEBOOK: We are can be found on Facebook. Search St. Mary and Sons of Zebedee Religious Ed Program and support us by clicking LIKE. Please contact Lesa Staehler, DRE, 920.269.4326 or lstaehlerdre@gmail.com with any questions. Article 9: Chopping up the Bible Consider this challenge: Take the whole Bible and figure out how to cut it up into bite-sized pieces that can be used over 156 Sundays, plus a few dozen major feast days. Take into account the seasons of the liturgical year, as well as 2000 years of previous ways of doing the same thing. Then, when you have all the Sundays and major feasts figured out, decide how to divide what's left into about six hundred weekdays to create a two-year list of readings for daily Mass. Add to that another whole set of Masses for special needs and occasions, including weddings and funerals, all of which need a number of readings for different circumstances. In the process, of course, you will have to decide which verses of the Bible are most important and which ones we should never read out loud in church. You have to determine how long each reading should be and where to start and stop each passage. Then you have to choose appropriate psalms for the responsorial psalm after the first reading and appropriate verses for the acclamation before the gospel. Those are just some of the challenges faced by those who created the book of readings that we call the lectionary. In making their decisions, they used two main patterns for choosing readings. Generally the first reading is from the Old Testament, though during the Easter season it comes from the Acts of the Apostles. The second reading is from the New Testament letters or the Book of Revelation, and the third text is from one of the four gospels. For major feasts, like Christmas and Easter, all the readings are chosen to fit the feast, so they all fit together well. In Ordinary Time, outside the major festal seasons, a different principle comes into play. We read through the gospels of Matthew, Mark and Luke, one each year, in what is called a semi-continuous reading. We don't read every verse, but we work through the gospel chapter by chapter. John's gospel is used most often during the Easter season in all three years. The first reading is then chosen to relate to the gospel passage, and the psalm is chosen to respond to that first reading. The second reading, though, is also a semi-continuous reading of other New Testament books, especially the letters of St. Paul. This means it goes its merry way, not necessarily linked to the other readings but giving us another set of ideas to ponder. The goal of this rather complicated structure is simple: to expose us to more of the Bible than we used to hear in church. Before 1970, the Lectionary had only one year's worth of readings; now there is a three-year cycle for Sundays and a two-year cycle for weekdays. The reason for this, of course, is that Christians look to the Bible as the source of wisdom and as a way to meet the Lord. Beyond our use of the scriptures in church, we should really be reading them at home, too. The more familiar we are with the Bible and the characters and stories it contains, the more we will benefit when we hear the readings at Mass.