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328 退溪學과 韓國文化 第43號 다음과 같은 3가지 측면을 주목하여 서술하였다. 우선 정도전은 ꡔ주례ꡕ에서 정치의 공공성 측면을 주목한 것으로 파악하였다. 이는 국가, 정치, 권력과 같은 것이 사적인 소유물이 아니라 공적인 것임을 강조하는 것으로 조선에서 표방하는 유

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泰 東 古 典 硏 究 第 24 輯 이상적인 정치 사회의 구현 이라는 의미를 가지므로, 따라서 천인 합일론은 가장 적극적인 경세의 이론이 된다고 할 수 있다. 권근은 경서의 내용 중에서 현실 정치의 귀감으로 삼을 만한 천인합일의 원칙과 사례들을 발견하고, 이를 연구하여

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잡았다. 임진왜란으로 권위가 실추되었던 선조는 명군의 존재를 구세 주 이자 王權을 지켜주는 보호자 로 인식했다. 선조는 그 같은 인 식을 바탕으로 扈聖功臣들을 높이 평가하고 宣武功臣들을 평가 절하함으로써 자신의 권위를 유지하려고 했다. 이제 명에 대한 숭 앙과 충성은

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182 동북아역사논총 42호 금융정책이 조선에 어떤 영향을 미쳤는지를 살펴보고자 한다. 일제 대외금융 정책의 기본원칙은 각 식민지와 점령지마다 별도의 발권은행을 수립하여 일본 은행권이 아닌 각 지역 통화를 발행케 한 점에 있다. 이들 통화는 일본은행권 과 等 價 로 연

발간사 반구대 암각화는 고래잡이 배와 어부, 사냥하는 광경, 다양한 수륙동물 등 약 300여점의 그림이 바위면에 새겨져 있는 세계적 암각화입니다. 오랜 기간 새겨진 그림들 가운데 고래를 잡는 배와 어부모습은 전 세계적으로 유례를 찾기 힘들 정도로 그 중요성과 가치가 큽

퇴좈저널36호-4차-T.ps, page Preflight (2)

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27 2, * ** 3, 3,. B ,.,,,. 3,.,,,,..,. :,, : 2009/09/03 : 2009/09/21 : 2009/09/30 * ICAD (Institute for Children Ability

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274 한국문화 73

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Page 2 of 5 아니다 means to not be, and is therefore the opposite of 이다. While English simply turns words like to be or to exist negative by adding not,

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Page 2 of 6 Here are the rules for conjugating Whether (or not) and If when using a Descriptive Verb. The only difference here from Action Verbs is wh

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아니라 일본 지리지, 수로지 5, 지도 6 등을 함께 검토해야 하지만 여기서는 근대기 일본이 편찬한 조선 지리지와 부속지도만으로 연구대상을 한정하 기로 한다. Ⅱ. 1876~1905년 울릉도 독도 서술의 추이 1. 울릉도 독도 호칭의 혼란과 지도상의 불일치 일본이 조선

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2 동북아역사논총 50호 구권협정으로 해결됐다 는 일본 정부의 주장에 대해, 일본군 위안부 문제는 일 본 정부 군 등 국가권력이 관여한 반인도적 불법행위이므로 한일청구권협정 에 의해 해결된 것으로 볼 수 없다 는 공식 입장을 밝혔다. 또한 2011년 8월 헌 법재판소는

216 동북아역사논총 41호 인과 경계공간은 설 자리를 잃고 배제되고 말았다. 본고에서는 근세 대마도에 대한 한국과 일본의 인식을 주로 영토와 경계인 식을 중심으로 고찰하고자 한다. 이 시기 대마도에 대한 한일 양국의 인식을 살펴볼 때는 근대 국민국가적 관점에서 탈피할

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May 2014 BROWN Education Webzine vol.3 감사합니다. 그리고 고맙습니다. 목차 From Editor 당신에게 소중한 사람은 누구인가요? Guidance 우리 아이 좋은 점 칭찬하기 고맙다고 말해주세요 Homeschool [TIP] Famil

Hi-MO 애프터케어 시스템 편 5. 오비맥주 카스 카스 후레쉬 테이블 맥주는 천연식품이다 편 처음 스타일 그대로, 부탁 케어~ Hi-MO 애프터케어 시스템 지속적인 모발 관리로 끝까지 스타일이 유지되도록 독보적이다! 근데 그거 아세요? 맥주도 인공첨가물이

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2 min 응용 말하기 01 I set my alarm for It goes off. 03 It doesn t go off. 04 I sleep in. 05 I make my bed. 06 I brush my teeth. 07 I take a shower.

대한한의학원전학회지24권6호-전체최종.hwp

134 25, 135 3, (Aloysius Pieris) ( r e a l i t y ) ( P o v e r t y ) ( r e l i g i o s i t y ) 1 ) 21, 21, 1) Aloysius Pieris, An Asian Theology of Li

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135 Jeong Ji-yeon 심향사 극락전 협저 아미타불의 제작기법에 관한 연구 머리말 협저불상( 夾 紵 佛 像 )이라는 것은 불상을 제작하는 기법의 하나로써 삼베( 麻 ), 모시( 苧 ), 갈포( 葛 ) 등의 인피섬유( 靭 皮 纖 維 )와 칠( 漆 )을 주된 재료

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한국성인에서초기황반변성질환과 연관된위험요인연구

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야쿠르트2010 9월재출

국악누리5월호2차내지

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Vol.257 C O N T E N T S M O N T H L Y P U B L I C F I N A N C E F O R U M

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2 御 手 洗 辰 雄 25 社 民 論 指 導 朝 鮮 春 秋 會 辛 島 島 驍 文 章 報 國 250 朝 鮮 文 人 協 會 3 書 畵 觀 半 4 漢 學 畵 筆 報 國 親 日 儒 學 系 2 內 地 % 外 地 亞 細 亞 硏 究 51: pp 1

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현대영화연구

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새천년복음화연구소 논문집 제 5 권 [특별 기고] 說 敎 의 危 機 와 展 望 조재형 신부 한국천주교회의 새로운 복음화에 대한 小 考 정치우 복음화학교 설립자, 교장 [심포지엄] 한국 초기 교회와 순교영성 한반도 평화통일과 한국 교회의 과제 교황 방한의 메시지와 복음의

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2 佛敎學報 第 48 輯 서도 이 목적을 준수하였다. 즉 석문의범 에는 승가의 일상의례 보다는 각종의 재 의식에 역점을 두었다. 재의식은 승가와 재가가 함께 호흡하는 공동의 場이므로 포 교와 대중화에 무엇보다 중요한 역할을 수행할 수 있다는 믿음을 지니고 있었다. 둘째

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300 구보학보 12집. 1),,.,,, TV,,.,,,,,,..,...,....,... (recall). 2) 1) 양웅, 김충현, 김태원, 광고표현 수사법에 따른 이해와 선호 효과: 브랜드 인지도와 의미고정의 영향을 중심으로, 광고학연구 18권 2호, 2007 여름

?? 1990년대 중반부터 일부 지방에서 자체적인 정책 혁신 을 통해 시도된 대학생촌관 정책은 그 효과에 비자발적 확산 + 대한 긍정적 평가에 힘입어 조금씩 다른 지역으로 수평적 확산이 이루어졌다. 이? + 지방 A 지방 B 비자발적 확산 중앙 중앙정부 정부 비자발적

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April 2014 BROWN Education Webzine vol.2 생명을 꿈꾸다 목차 From Editor 아침에는 다리가 4개,점심에는 2개, 저녁에는 3개인 것은? Guidance 익숙해지는 일상 속에서 우리아이 자립심 키우기 환경을 지키는 아이들의 좋은 습

Journal of Educational Innovation Research 2016, Vol. 26, No. 3, pp DOI: * The Grounds and Cons

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p 19; pp 32 37; 2013 p ㆍ 新 興 寺 大 光 殿 大 光 殿 壁 畵 考 察 ; : 2006

大学4年生の正社員内定要因に関する実証分析

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20 The Value and Meaning of the Tradition: Byungsan Seowon windows of this auditorium aroused my interest because they lay horizontally so that students inside could see the far ridge of Munphilbong, also known as Gamtubong. Crape-myrtle Trees Planted in Seowon In Andong, a traditional city located in the North Gyungsang Province of Korea, there are two remarkable historic sites: Dosan Seowon and Byungsan Seowon. Byungsan Seowon, a prominent site dating back almost 500 years to the past, started its legacy in 1572 when Seoae Ryu Seong Yong moved Poongak Seowon of the Goryeo Dynasty to the city of Andong. A renowned scholar oftentimes compared to the likes of Winston Churchill, Ryu Seong Yong was not only one of the most capable premiers of the Joseon Dynastay, but also an eminent politician and strategist who warded off the Japanese invasion in the late 16th century by recommending two great generals, Yi Soon Shin and Kwon Yool, to the king. Moreover, besides his political achievements, Ryu s teaching of traditional Confucianism as a follower of Toegye, who was one of the most important Confucian scholars back in the day of the Joseon Dynasty, also marked a colossal influence until the late Joseon era. Due to his massive prestige, it made perfect sense that Ryu Seong Yong was posthumously commemorated by his political and academic successors at the historical Byungsan Seowon. The idiosyncratic architectural style of Byungsan Seowon adds to its historical signicance. As soon as you enter the front gate of the seowon, you can see right off the bat a gorgeous pavilion called Mandaeru. At Mandaeru, young scholars of Joseon shared their knowledge, discussed their opinions, and sometimes recited improvised poems inspired by natural surroundings around the very pavilion. It is often said that you cannot even mention Byungsan Seowon without seeing the scenery from Mandaeru; and I myself thought, as I saw the magnicent scene, this statement really was true. Although stepping on Mandaeru has been prohibited these days due to reconstruction, but I, as a contributor for UNESCO News, was luckily allowed to glimpse the landscape from the Mandaeru for a short time. Unlike other seowons in Korea, which mostly took their names from the mountains behind each seowon, the Byungsan took its name from the mountains in front of the seowonalso called Byungsan. While taking a long gaze at the idyllic view, I somewhat was able to imagine the scholars of Joseon appreciating the calm and beautiful changes of nature as they were studying in this very place. After going up a few stone steps under the Mandaeru, I found the front yard of the seowon. It was a rather snug place with two dormitories, called Dongjae and Seojae respectively, lying on each side of the yard and with the auditorium Yipgyodang on the front. The Furthermore, the crape-myrtle trees with beautiful owers called in Korean Bae-rongna-mu or Baek-il-hong surrounding the Byungsan not only augment the beautiful scenery, but also symbolize this particular seowon and its teachings in many ways. The primary reason why Bae-rong-na-mu is so signicant is its white skin and elegant and robust stem represents the ideal view of Seonbis, presenting them as men of dignity who both possess upright manner and are free of greed and other reprehensible sins of Confucianism. Moreover, especially during the Joseon Dynasty, rumor had it that the particular force distributed by the reddish color of crape-myrtle trees protect the spirit and integrity of seowons, encouraging many of these schools with shrines, including Byungsan, to plant those trees. In addition, albeit personal, I also thought Baek-il-hong s meaning, which, roughly translated, means the flower that blooms for a hundred days (rather true considering the fact that this ower actually blooms from June to July), was rather interesting. With such reasons, I was able to understand why Byungsan was surrounded with crape-myrtles, more since, after knowing the importance of these trees, the crape-myrtle flowers now seemed to illuminate the entire seowon with its faint, reddish glow. The future of a nation heavily depends on its ability to find out the public s competence by searching for talent regardless of age or background; and the reason why we place great importance and meaning on these seowons is that they helped develop numerous Joseon scholars through educating them on original Confucian ideasespecially in pursuit of the true Seonbi spirit in order to contribute their people and country. As a matter of fact, the maority of skilled scholars and ofcials was produced from these seowons during the Joseon Dynasty. Therefore, we cannot be more proud of Joseon s seowons that were faithful to their original duties of academic learning and moral practice on the basis of Confucianism, which was the ruling philosophy of the dynasty; moreover, we are proud of those historic sites, like Byungsan, where we can nd out the true value of our tradition and respect the lasting legacy of our ancestors academic pursuits. Chong Ho LeeBugil Academy GLP

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24 the States Parties to this Constitution, believing in full and equal opportunities for education for all. Everyone has the right to education.