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고든 비 힝클리 대관장은 연차 대회의 마지막 모임에서 다음과 같이 말씀했다. 이 위대한 대회에 참여한 사람 모두가 선한 영향을 받았기를, 우리 개개인이 지난 이틀 간의 경험으로 인해 더 나은 남자와 여자가 되었기를 바랍니다. 우리 개개인이 주님께 더욱 가까이 다가가는

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소식지도 나름대로 정체성을 가지게 되는 시점이 된 거 같네요. 마흔 여덟번이나 계속된 회사 소식지를 가까이 하면서 소통의 좋은 점을 배우기도 했고 해상직원들의 소탈하고 소박한 목소리에 세속에 찌든 내 몸과 마음을 씻기도 했습니다. 참 고마운 일이지요 사람과 마찬가지로

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와 아울러 연구 대상을 제시한 후 연구의 필요성과 목적을 밝힌 다. 2장에서는 스페인어 수동문의 이론적 배경을 소개한다. 우선 전통 문법에서 소개하는 스페인어 수동문 및 중간태 구문에 대해 살펴본 후, 생성문법 이론을 이용하여 수동문의 원리 및 생성 과 정에 대해 알아

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The grace of the Lord Jesus Christ be with you all. And also with you. La gracia del Señor Jesucristo esté con ustedes. Y también contigo. 주예수그리스도의은혜가

이에 이렇게 되었나니 주께서 그들에게 일러 이르시되, 일어나 내게로 나아와서 너희 손을 내 옆구리에 넣어 보고, 또 내 손과 내 발의 못 자국을 만져 보아 내가 이스라엘의 하나님이요, 온 땅의 하나님이며, 세상의 죄를 위하여 죽임을 당하였음을 알지어다. 그들이 이를 행


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55호 1면

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목차 1. 서론 1.1. 연구의 배경 및 목적 1.2. 연구의 내용 및 방법 2. 제품스타일 분석 2.1. 제품이미지 2.2. 미래지향적 스타일 3. 신세대 감성분석 3.1. 라이프스타일 3.2. 광고전략 3.3. 색채에 따른 제품구매 분석 4. 결론 *참고문헌 ( )

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가정법( 假 定 法 )이란, 실제로 일어나지 않았거나 앞으로도 일어나지 않을 것 같은 일에 대해 자신의 의견을 밝히거나 소망을 표현하는 어법이다. 가정법은 화자의 심적 태도나 확신의 정도를 나타내는 어법이기 때문 에 조동사가 아주 요긴하게 쓰인다. 조동사가 동사 앞에

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Outline of the Messages for the Southern California Blending Conference June 10-11, 2017 Message One The Vision of the Age Scripture Reading: Prov. 29:18a; Acts 26:19; Eph. 1:17; 3:9; Rev. 21:2, 9-10 I. In the Bible vision denotes an extraordinary scene; it refers to a special kind of seeing a glorious, inward seeing and to the spiritual scenery we see from God Acts 26:19; Matt. 16:17; Ezek. 1:1; 8:3: A. God s visions are His revelations, which enable us to see divine, spiritual, heavenly things Acts 22:14-15; 26:16; 1 Cor. 2:9-10; Eph. 3:3. B. In order to have a vision, we need revelation (unveiling), light, and sight 1:17-18; 3:9; 2 Cor. 4:6; 1 John 1:5, 7. C. All the churches and all the saints need to see the heavenly vision Eph. 1:17-18; 3:3-4; Rev. 1:11a; 22:16a. D. The heavenly vision governs us, restricts us, controls us, directs us, preserves us, revolutionizes us, keeps us in the genuine oneness, and gives us the boldness to go on Prov. 29:18a. E. Under the heavenly vision we are directed toward God s destination, and our life is controlled according to God s economy Phil. 3:13-14; 1 Tim. 1:4. F. The governing vision of the Bible is the Triune God working Himself into His chosen and redeemed people in order to saturate their entire being with the Divine Trinity for the producing and building up of the Body of Christ consummating in the New Jerusalem Eph. 3:16-19; 4:4-6; Rev. 21:2, 9-10. II. In every age there is the vision of that age, and we need to serve God according to the vision of that age; God s word reveals to us that in every age He gives only one vision to man Acts 26:19; Eph. 1:17; 3:9: A. In the building of God there is only one window one revelation and one vision through one ministry cf. Gen. 6:16; Acts 26:19; Rev. 21:10. B. The vision that the Lord has given to His recovery is an all-inclusive vision the allinheriting vision of the age Prov. 29:18a; Acts 26:19: 1. Our vision extends all the way from Adam s vision of the tree of life in the garden of Eden to the New Jerusalem with the tree of life; the New Jerusalem is the last scene of the vision; after that there is nothing more to be seen Gen. 2:9; Rev. 21:2, 9-10; 22:18-19. 2. All the books that we have put out cover the entire spectrum of the vision from the first scene to the last scene; today as we ponder the revelations unveiled in the Lord s recovery, as we read the publications that are released among us, we can see that they cover everything from the church to God s economy to the New Jerusalem in the new heaven and new earth; this is a bountiful and all-sufficient vision. 3. We are not serving God according to the first few scenes alone; we are serving God according to the last scene, which includes all the previous scenes. 4. The goal of all our services, including preaching the gospel and edifying the believers, must be ultimately consummated in the New Jerusalem Eph. 4:12-13; Rev. 19:7; 21:2. C. After my study of the Bible for the past sixty-nine years, what have I seen? I would say that I have seen the New Jerusalem. This is my vision, this is my revelation, and this is my ministry (Practical Points concerning Blending, pp. 25-26):

1. The New Jerusalem is not a physical city; it is the greatest and the ultimate sign in the Scriptures, signifying an organic constitution of the processed Triune God mingled with His regenerated, transformed, and glorified tripartite elect Rev. 1:1. 2. God s eternal intention for us to become the New Jerusalem is seen in Genesis 1 2 as the organic blueprint, the architectural plan of the Triune God, and in Revelation 21 22 as the finished product, the organic masterpiece of the Triune God, for the full manifestation of His multifarious wisdom Gen. 1:26; 2:7-14, 22; Rev. 21:2, 9-11, 18-21; 22:17; Eph. 3:10. 3. What is revealed in these two parts of the divine revelation in the Holy Scriptures is the central line of the divine revelation throughout the entire Holy Scriptures; this central line should be a controlling principle to our interpreting and understanding of the Holy Scriptures. III. Whatever is ascribed to the New Jerusalem should be both our personal and corporate experience for us to live out the New Jerusalem and work out the New Jerusalem, that is, to become the New Jerusalem and build the New Jerusalem, by the mingling of God with man to fulfill the eternal purpose of God: A. We must be under the throne of God, the ruling of God; we need to dethrone ourselves and in everything allow God to have the preeminence, being completely submissive to His authority and administration Rev. 22:1, 3; 1 John 3:4; Ezek. 1:13-16, 22, 26; Rom. 5:21; Rev. 4:1-3; Rom. 5:17; Matt. 8:9; Rom. 14:17. B. We must have the flow and supply of life; the flowing river of life and the edible tree of life should be the outstanding features of our Christian life and church life Hymns, #509; Rev. 22:1-2; Gen. 2:8-10; Psa. 36:8-9; 43:4a; Neh. 8:10. C. We must be full of the light of life; the light of the New Jerusalem is God as the illuminating glory shining out through Christ the Redeemer as the lamp, and the entire holy city is the diffuser of the divine light Rev. 21:11, 23-24a; 22:5; 1 John 1:5; Luke 11:33-36; Eph. 5:8-9; Phil. 2:15. D. We must partake of God the Father in His divine nature, typified by the gold as the base of the city, and we must walk and work according to the divine life flowing in the divine nature, typified by the river of water of life flowing in the middle of the golden street 2 Pet. 1:4; Rev. 21:18b, 21b; 22:1. E. We must experience God the Son in His death and resurrection, typified by the pearl gates; we must experience the death of Christ by the power of Christ s resurrection so that we may be conformed to His death and to the image of the firstborn Son of God 21:21a and footnote 1, paragraph 1; John 12:24; 19:34; Phil. 3:10; 1:19; Rom. 8:29; 2 Cor. 4:7-13. F. We must experience God the Spirit in His transforming work, typified by the jasper wall with its foundations of precious stones; by our growth in the divine life in Christ as the living stone, we are transformed into precious stones to have the same appearance as God Rev. 21:18-20; 2 Cor. 3:18; Rom. 12:2; 1 Cor. 3:12; 1 Pet. 2:4-5; Rev. 21:10-11; 4:3. IV. Since we have the up-to-date and ultimate vision, we should closely follow after it 1 Tim. 4:6; 2 Tim. 3:10: A. We are absolutely not following a man; we are following a vision that belongs to the present age; it is God s consummate vision. B. By the Lord s mercy, I can stand here today to bring you this vision. I hope that you are not following me as a person; I hope that by the Lord s mercy you are following the vision that I have shown you The Vision of the Age, p. 50. Taken from conference and training outlines and ministry books published by Living Stream Ministry. Do not duplicate.

Bosquejo de los mensajes para la Conferencia de compenetración del sur de California del 10 al 11 de junio del 2017 Mensaje uno La visión de la era Lectura bíblica: Pr. 29:18a; Hch. 26:19; Ef. 1:17; 3:9; Ap. 21:2, 9-10 I. En la Biblia la palabra visión denota una escena extraordinaria; se refiere a una manera especial de ver un ver glorioso e interno y a la escena espiritual que vemos de parte de Dios Hch. 26:19; Mt. 16:17; Ez. 1:1; 8:3: A. Las visiones de Dios son Sus revelaciones, las cuales nos capacitan para ver las cosas divinas, espirituales, celestiales Hch. 22:14-15; 26:16; 1 Co. 2:9-10; Ef. 3:3. B. Para tener una visión necesitamos revelación (quitar el velo), luz y vista 1:17-18; 3:9; 2 Co. 4:6; 1 Jn. 1:5, 7. C. Todas las iglesias y todos los santos necesitan ver la visión celestial Ef. 1:17-18; 3:3-4; Ap. 1:11a; 22:16a. D. La visión celestial nos rige, restringe, regula, dirige y resguarda, nos revoluciona, resguarda en la unidad genuina y nos da el denuedo para avanzar Pr. 29:18a. E. Bajo la visión celestial somos dirigidos a la destinación de Dios y nuestra vida es controlada según la economía de Dios Fil. 3:13-14; 1 Ti. 1:4. F. En la Biblia, la visión que rige es la visión según la cual el Dios Triuno se forja en Su pueblo escogido y redimido para saturar todo su ser de la Trinidad Divina con miras a producir y edificar el Cuerpo de Cristo, cuya consumación será la Nueva Jerusalén Ef. 3:16-19; 4:4-6; Ap. 21:2, 9-10. II. En cada era existe la visión de esa era, y tenemos que servir a Dios conforme a la visión de esa era; la Palabra de Dios nos revela que en cada era Él solamente da una visión al hombre Hch. 26:19; Ef. 1:17; 3:9: A. En el edificio de Dios, solamente hay una ventana, esto es, una sola revelación y una sola visión mediante un solo ministerio cfr. Gn. 6:16; Hch. 26:19; Ap. 21:10. B. La visión que el Señor ha dado a Su recobro es todo-inclusiva: La visión completa de la era que hemos heredado Pr. 29:18a; Hch. 26:19: 1. Nuestra visión debe abarcar desde la visión que Adán tuvo acerca del árbol de la vida en el huerto del Edén hasta la Nueva Jerusalén con el árbol de la vida; la Nueva Jerusalén es la última escena de la visión; después de esto no hay nada más que ver Gn. 2:9; Ap. 21:2, 9-10; 22:18-19. 2. Todos los libros que hemos publicado abarcan el panorama completo, desde la primera escena hasta la última; hoy al considerar las revelaciones dadas en el recobro del Señor, al leer las publicaciones que se divulgan entre nosotros, vemos que ellas abarcan todo desde la iglesia a la economía de Dios a la Nueva Jerusalén en el cielo nuevo y en la tierra nueva; ésta es una visión abundante y que todo lo provee. 3. Nosotros no servimos a Dios basados únicamente en las primeras escenas; más bien, servimos a Dios conforme a la última escena, la cual incluye todas las escenas anteriores. 4. La meta de todos nuestros servicios, los cuales incluyen predicar el evangelio y edificar a los creyentes, debe tener su máxima consumación en la Nueva Jerusalén Ef. 4:12-13; Ap. 19:7; 21:2. C. Después de haber estudiado la Biblia los últimos sesenta y nueve años, qué es lo que he visto? Yo diría que he visto la Nueva Jerusalén. Ésta es mi visión, mi revelación, y éste es mi ministerio (Puntos prácticos en cuanto a la compenetración, pág. 26):

1. La Nueva Jerusalén no es una ciudad física; es la señal más grande y la máxima señal en las Escrituras, que representa una constitución orgánica del Dios Triuno procesado que se ha mezclado con Sus seres tripartidos elegidos que han sido regenerados, transformados y glorificados Ap. 1:1. 2. La intención eterna de Dios en cuanto a que lleguemos a ser la Nueva Jerusalén se puede ver en Génesis 1 2 como el prototipo orgánico, el plan arquitectónico del Dios Triuno, y en Apocalipsis 21 22 como el producto final, la obra maestra orgánica del Dios Triuno, para manifestar plenamente Su multiforme sabiduría Gn. 1:26; 2:7-14, 22; Ap. 21:2, 9-11, 18-21; 22:17; Ef. 3:10. 3. Lo que se revela en estas dos partes de la revelación divina contenida en las Santas Escrituras, es la línea central de toda la revelación divina por todas las Santas Escrituras; esta línea central debe ser el principio que determina nuestra interpretación y entendimiento de las Santas Escrituras. III. Todo lo que se le atribuye corporativamente a la Nueva Jerusalén, debería ser tanto nuestra experiencia personal como corporativa a fin de expresar en nuestro vivir la Nueva Jerusalén y llevar a cabo la Nueva Jerusalén, esto es, llegar a ser la Nueva Jerusalén y edificar la Nueva Jerusalén, mediante la mezcla de Dios con el hombre para cumplir el propósito eterno de Dios: A. Debemos permanecer bajo el trono de Dios, el regir de Dios; necesitamos destronarnos a nosotros mismos y en todo permitirle a Dios tener la preeminencia, al estar completamente sumisos a Su autoridad y administración Ap. 22:1, 3; 1 Jn. 3:4; Ez. 1:13-16, 22, 26; Ro. 5:21; Ap. 4:1-3; Ro. 5:17; Mt. 8:9; Ro. 14:17. B. Debemos tener el fluir y el suministro de vida; el río de vida que fluye y el árbol de la vida que se puede comer deben ser las características sobresalientes de nuestra vida cristiana y de nuestra vida de iglesia Himnos, #224; Ap. 22:1-2; Gn. 2:8-10; Sal. 36:8-9; 43:4a; Neh. 8:10. C. Debemos estar llenos de la luz de vida; la luz de la Nueva Jerusalén es Dios como gloria que ilumina resplandeciendo a través de Cristo el Redentor como lámpara, y toda la ciudad santa es el difusor de la luz divina Ap. 21:11, 23-24a; 22:5; 1 Jn. 1:5; Lc. 11:33-36; Ef. 5:8-9; Fil. 2:15. D. Debemos participar de Dios el Padre en Su naturaleza divina, tipificado por el oro como base de la ciudad, y debemos andar y obrar conforme al fluir de la vida divina en la naturaleza divina, tipificada por el río de agua de vida que fluye en medio de la calle de oro 2 P. 1:4; Ap. 21:18b, 21b; 22:1. E. Debemos experimentar a Dios el Hijo en Su muerte y resurrección, tipificado por las puertas de perla; debemos experimentar la muerte de Cristo por medio del poder de la resurrección de Cristo a fin de que seamos conformados a Su muerte y a la imagen del Hijo primogénito de Dios 21:21a y la nota 1, primer párrafo; Jn. 12:24; 19:34; Fil. 3:10; 1:19; Ro. 8:29; 2 Co. 4:7-13. F. Debemos experimentar a Dios el Espíritu en Su obra transformadora, tipificada por el muro de jaspe con sus cimientos de piedras preciosas; al crecer en la vida divina en Cristo como piedra viva, somos transformados en piedras preciosas para tener la misma apariencia que Dios Ap. 21:18-20; 2 Co. 3:18; Ro. 12:2; 1 Co. 3:12; 1 P. 2:4-5; Ap. 21:10-11; 4:3. IV. Puesto que tenemos la visión actualizada y máxima, debemos seguirla de cerca 1 Ti. 4:6; 2 Ti. 3:10: A. Nosotros de ninguna manera seguimos a un hombre; lo que seguimos es una visión que pertenece a la era actual; es la visión consumada de Dios. B. Por la misericordia del Señor estoy ante ustedes hoy para presentarles esta visión. Espero que no me estén siguiendo a mí como una persona; espero que por la misericordia del Señor, estén siguiendo la visión que les he mostrado La visión de la era, pág. 53. Tomado de bosquejos de conferencias y entrenamientos publicados por Living Stream Ministry. No duplicar.

남가주섞임특별집회를위한메시지개요 2017 년 6 월 10-11 일 메시지 1 시대의이상 성경 : 잠 29:18 상, 행 26:19, 엡 1:17, 3:9, 계 21:2, 9-10 I. 성경에서 ' 이상 ' 은비범한광경을의미한다. 그것은특별한종류의봄, 영광스럽고내적인봄을가리키며우리가하나님께로부터받아서보는특별한광경을가리킨다 행 26:19, 마 16:17, 겔 1:1, 8:3. A. 하나님의이상들은우리로하여금신성하고영적이며하늘에속한것들을볼수있도록하는그분의계시이다 행 22:14-15, 26:16, 고전 2:9-10, 엡 3:3. B. 이상을보기위해서우리에게는계시 ( 밝혀줌 ) 와빛과시력이필요하다 엡 1:17-18, 3:9, 고후 4:6, 요일 1:5, 7. C. 모든교회들과모든성도들이하늘에속한이상을보아야한다 엡 1:17-18, 3:3-4, 계 1:11 상, 22:16 상. D. 하늘에속한이상은우리를지배하고, 제한하고, 통제하고, 지시하고, 보존하고, 변혁시키고, 참된하나안에지켜주고, 우리에게전진할수있는담대함을준다 잠 29:18 상. E. 하늘에속한이상아래서우리는하나님의종착지를향하도록지시를받으며우리의생활은하나님의경륜에따라통제를받는다 빌 3:13-14, 딤전 1:4. F. 성경의지배하는이상은삼일하나님께서그분자신을그분이선택하시고구속하신사람들안으로일해넣으셔서그들의온존재를신성한삼일성으로적시어새예루살렘으로완결될그리스도의몸을산출하고건축하시는것이다 엡 3:16-19, 4:4-6, 계 21:2, 9-10. II. 매시대에는그시대의이상이있으며우리는그시대의이상에따라하나님을섬겨야한다. 하나님의말씀은매시대마다하나님께서사람에게오직하나의이상만을주신다는것을우리에게계시한다 행 26:19, 엡 1:17, 3:9. A. 하나님의건축물안에는오직 ' 하나의창문 ', 곧한사역을통한하나의계시와하나의이상만이있다 비교창 6:16, 행 26:19, 계 21:10. B. 주님께서그분의회복에주신이상은모든것을포함하는이상, 곧모든것을이어받은시대의이상이다 잠 29:18 상, 행 26:19. 1. 우리의이상은에덴동산에있는생명나무에대한아담의이상부터생명나무가있는새예루살렘까지이른다. 새예루살렘은그이상의마지막장면이다. 그이후에는더이상볼것이없다 창 2:9, 계 21:2, 9-10, 22:18-19. 2. 우리가출간한모든책들은그이상의처음장면부터마지막장면까지전체범위를다룬다. 오늘우리가주님의회복안에서밝혀진계시들을숙고하고우리가운데서출간된책들을읽을때, 우리는그것이교회로부터하나님의경륜과새하늘과새땅의새예루살렘까지의모든것을다룬다는것을알수있다. 이것은넘치는이상이자모든것을충족시키는이상이다. 3. 우리는단지처음에나온몇장면에따라하나님을섬기는것이아니다. 우리는앞선모든장면들을포함하는마지막장면에따라하나님을섬기고있다. 4. 복음을전파하고믿는이들을온전케하는것을포함하는우리의모든봉사의목표는반드시궁극적으로는새예루살렘으로완결되어야한다 엡 4:12-13, 계 19:7, 21:2.

C. 지난 69 년동안내가성경을연구한후에, 나는무엇을보았는가? 나는새예루살렘을보았다고말하고싶다. 이것이나의이상이며, 이것이나의계시이고, 이것이나의사역이다. ( 섞임에관한실제적인요점들, 영문판 25-26 쪽 ). 1. 새예루살렘은물질적인성이아니다. 새예루살렘은성경안에있는가장크고궁극적인표징이며과정을거치신삼일하나님께서그분의거듭나고변화되고영광스럽게된세부분으로된선민과의연합인유기적인조성체를상징한다 계 1:1. 2. 우리가새예루살렘이되는하나님의영원한의도는창세기 1 장과 2 장에서는삼일하나님의유기적인청사진곧건축계획서로, 요한계시록 21 장과 22 장에서는삼일하나님의완성품곧유기적인걸작품으로볼수있는데, 이것은하나님의각종지혜의충만한나타남을위한것이다 창 1:26, 2:7-14, 22, 계 21:2, 9-11, 18-21, 22:17, 엡 3:10. 3. 성경에있는신성한계시의이두부분에서계시된것은성경전체에걸친신성한계시의중심노선이다. 이중심노선은우리가성경을해석하고이해하는것을통제하는원칙이되어야한다. III. 새예루살렘에속한것은무엇이든지우리가새예루살렘을살아내고새예루살렘을이루어낼수있도록, 즉새예루살렘이되고새예루살렘을건축할수있도록우리의개인적인체험과단체적인체험모두가되어야하는데이것은하나님과사람의연합에의해하나님의영원한경륜을성취하기위한것이다. A. 우리는반드시하나님의보좌, 곧하나님의다스림아래있어야한다. 우리자신은폐위되어야하며모든것에서하나님께서으뜸의지위를갖도록허락하고그분의권위와행정에완전히복종해야한다 계 22:1, 3, 요일 3:4, 겔 1:13-16, 22, 26, 롬 5:21, 계 4:1-3, 롬 5:17, 마 8:9, 롬 14:17. B. 우리는반드시생명의흐름과공급을가져야한다. 흐르는생명강과먹을수있는생명나무는우리그리스도인의생활과교회생활의두드러진특징이되어야한다 영어찬송 #509, 계 22:1-2, 창 2:8-10, 시 36:8-9, 43:4 상, 느 8:10. C. 우리는반드시생명의빛으로충만되어야한다. 새예루살렘의빛은등이신구속자그리스도를통해비추시는빛나는영광이신하나님이며거룩한성전체는신성한빛의발산체이다 계 21:11, 23-24 상, 22:5, 요일 1:5, 눅 11:33-36, 엡 5:8-9, 빌 2:15. D. 우리는반드시그성의기반인금으로예표된아버지하나님의신성한본성에참여해야하며, 우리는반드시순금길가운데서흐르는생명수의강으로예표된신성한본성안에서흐르는신성한생명에따라행하고일해야한다 벧후 1:4, 계 21:18 하, 21 하, 22:1. E. 우리는반드시진주문으로예표된아들하나님의죽음과부활을체험해야한다. 우리는반드시그리스도의부활능력에의해그리스도의죽음을체험하여그분의죽음과같은형상을이루고하나님의맏아들의형상과같은형상을이루어야한다 계 21:21 상, 각주 1, 첫째단락, 요 12:24, 19:34, 빌 3:10, 1:19, 롬 8:29, 고후 4:7-13. F. 우리는반드시보석들로된기초를가진벽옥성벽으로예표된영하나님의변화시키는일을체험해야한다. 우리가살아계신돌이신그리스도안에서신성한생명이자람에의해우리는보석들로변화되어하나님과같은모양을갖게된다 계 21:18-20, 고후 3:18, 롬 12:2, 고전 3:12, 벧전 2:4-5, 계 21:10-11, 4:3. IV. 우리에게는최신의궁극적인이상이있기때문에그것을긴밀히따라야한다 딤전 4:6, 딤후 3:10. A. 우리는결코사람을따르지않는다. 우리는현시대에속한이상을따르고있다. 그것은하나님의완전한이상이다. B. 주님의긍휼로나는여러분에게이이상을전해주기위해오늘여기서있을수있다. 나는여러분이사람인나를따르지않기바란다. 나는여러분이주님의긍휼로내가여러분에게보여준그이상을따르기를바란다. 시대의이상, 영문판 50 쪽. Taken from conference and training outlines published by Living Stream Ministry. Do not duplicate.