00시작(1-5)

Similar documents
00½ÃÀÛ 5š

킹제임스 성경의 역사

134 25, 135 3, (Aloysius Pieris) ( r e a l i t y ) ( P o v e r t y ) ( r e l i g i o s i t y ) 1 ) 21, 21, 1) Aloysius Pieris, An Asian Theology of Li

00½ÃÀÛ 5š

하나님의 선한 손의 도우심 이세상에서 가장 큰 축복은 하나님이 나와 함께 하시는 것입니다. 그 이 유는 하나님이 모든 축복의 근원이시기 때문입니다. 에스라서에 보면 하나님의 선한 손의 도우심이 함께 했던 사람의 이야기 가 나와 있는데 에스라 7장은 거듭해서 그 비결을

<30392EB9DAB0A1B6F72CC1A4B3B2BFEE2E687770>

상담학연구. 9., , 21..,,,,,,... (Corresponding Author): / / 154 Tel: /


., (, 2000;, 1993;,,, 1994), () 65, 4 51, (,, ). 33, 4 30, 23 3 (, ) () () 25, (),,,, (,,, 2015b). 1 5,

Microsoft Word - WTBT_Korean.doc

최승락(강의안).hwp

.,,,,,,.,,,,.,,,,,, (, 2011)..,,, (, 2009)., (, 2000;, 1993;,,, 1994;, 1995), () 65, 4 51, (,, ). 33, 4 30, (, 201

I&IRC5 TG_08권

DBPIA-NURIMEDIA

< FC3D6C1BEBCF6C1A45FB1E2B5B6B1B3B1B3C0B0B3EDC3D E687770>

새천년복음화연구소 논문집 제 5 권 [특별 기고] 說 敎 의 危 機 와 展 望 조재형 신부 한국천주교회의 새로운 복음화에 대한 小 考 정치우 복음화학교 설립자, 교장 [심포지엄] 한국 초기 교회와 순교영성 한반도 평화통일과 한국 교회의 과제 교황 방한의 메시지와 복음의

<303038C0AFC8A3C1BE5B315D2DB1B3C1A42E687770>

<B1A4B0EDC8ABBAB8C7D0BAB8392D345F33C2F75F E687770>

íŁœêµŁìšŸ 목íı„ퟗ쉤욗 ê°’ìŁ‹íŁœ íŁŸë‡Ÿë‰Ÿ 욟 샓엱슒 촋쀒욗 ë‚fl 엤굒 ífl—뀋잗과 ê·¸ 쀆ìı©

JSRT ( ) ( ) ( ) (K. Barth) (Christological). (Christomonism).. (Christological-centric theology).. 1. (Calvin).., (reality), (realities). cf.,, ( :,

Journal of Educational Innovation Research 2016, Vol. 26, No. 2, pp DOI: * Experiences of Af

권두 칼럼 쁜 활동과 끊임없이 따라다니는 질투와 감시의 눈길을 피해 스도의 부활을 목격했기 때문이었다. 다시 사신 그리스도를 예수께서 이 집에 오시면 언제나 정성이 가득 담긴 음식을 그들이 눈으로 보고 손으로 만져 보았는데 도무지 아니라고 대접받고 휴식을 취했던 것으로

바르게 읽는 성경


Journal of Educational Innovation Research 2018, Vol. 28, No. 1, pp DOI: Parents Perception

Main Title

00시작 5

Journal of Educational Innovation Research 2018, Vol. 28, No. 1, pp DOI: : A Study on the Ac

레이아웃 1

歯jeong-shik.PDF

United Methodist Women: The Bible and Human Sexuality - Leader's Guide - Korean

ePapyrus PDF Document

Microsoft Word - SOS_KOREAN.doc

7-2.hwp

상담학연구. 10,,., (CQR).,,,,,,.,,.,,,,. (Corresponding Author): / / 567 Tel: /

.. IMF.. IMF % (79,895 ). IMF , , % (, 2012;, 2013) %, %, %

Korean_TCTFC

27 2, 17-31, , * ** ***,. K 1 2 2,.,,,.,.,.,,.,. :,,, : 2009/08/19 : 2009/09/09 : 2009/09/30 * 2007 ** *** ( :

27 2, * ** 3, 3,. B ,.,,,. 3,.,,,,..,. :,, : 2009/09/03 : 2009/09/21 : 2009/09/30 * ICAD (Institute for Children Ability

11¹Ú´ö±Ô

이에 이렇게 되었나니 주께서 그들에게 일러 이르시되, 일어나 내게로 나아와서 너희 손을 내 옆구리에 넣어 보고, 또 내 손과 내 발의 못 자국을 만져 보아 내가 이스라엘의 하나님이요, 온 땅의 하나님이며, 세상의 죄를 위하여 죽임을 당하였음을 알지어다. 그들이 이를 행

212 영상기술연구 세대라고 할 수 있다. 이 뉴 뉴웨이브 세대란 60년대 일본의 영화사에서 과거세대와는 단 절된 뉴웨이브 의 흐름이 있었는데 오늘날의 뉴웨이브 세대를 뛰어넘는다는 의미에서 뉴 뉴웨이브 세대로 불린다. 뉴 뉴웨이브 세대 감독들의 경향은 개인적이고 자유분

Output file

歯이희경13-1.PDF


- 2 - <위기의 한반도> 한 반도는 몇 가지 측면에서 그 어느 때보다 위기 상황에 놓여 있다. 그 첫째는 이슬람이 계획적으로 한반도( 韓 半 島 ) 안으로 교묘하게 침투해서 기독교 를 위협하는 동시에 테러세력으로 나타나 분쟁을 일으키는 일이고 다른 하나는 북한의 위

泰 東 古 典 硏 究 第 24 輯 이상적인 정치 사회의 구현 이라는 의미를 가지므로, 따라서 천인 합일론은 가장 적극적인 경세의 이론이 된다고 할 수 있다. 권근은 경서의 내용 중에서 현실 정치의 귀감으로 삼을 만한 천인합일의 원칙과 사례들을 발견하고, 이를 연구하여

216 동북아역사논총 41호 인과 경계공간은 설 자리를 잃고 배제되고 말았다. 본고에서는 근세 대마도에 대한 한국과 일본의 인식을 주로 영토와 경계인 식을 중심으로 고찰하고자 한다. 이 시기 대마도에 대한 한일 양국의 인식을 살펴볼 때는 근대 국민국가적 관점에서 탈피할

우리들이 일반적으로 기호

2 大 韓 政 治 學 會 報 ( 第 18 輯 1 號 ) 과의 소통부재 속에 여당과 국회도 무시한 일방적인 밀어붙이기식 국정운영을 보여주고 있다. 민주주의가 무엇인지 다양하게 논의될 수 있지만, 민주주의 운영에 필요한 최소한의 제도적 조건은 권력 행사에서 국가기관 사이의

PBR PDF

일반도서.xlsx_y74GTb7KFFkD0AmyWGod

2 시 사 시론 미국이여, 다시 하나님께로 돌아오라! 여름철 사역을 생각해 본다 여름철이 되었 9개월가량 공부 하고 3개월가량 쉬는 학교 사이클 이 일반 가정에도 크게 영향을 미치 고 있으며, 그래서 여름이면 어디로 든지 가고 싶어하는 분위기로 가득 하 교회는 일찍부터

_KF_Bulletin webcopy

<C3D6C1BE2035BFF92036C0CF2E696E6464>

#Ȳ¿ë¼®

킹제임스 성경 답변서

<30322D28C6AF29C0CCB1E2B4EB35362D312E687770>


<C1A4C0C75FC3CAB5EE5FB1B3BBE7BFEBC1F6B5B5BCAD28C3D6C1BE295B315D2E687770>


ePapyrus PDF Document

step 1-1

2 시론 시 사 2016 지구촌, IS보다 무서운 위협들과 맞서 있다! 뉴스위크, 인류 생존과 연관된 지구촌 5가지 위협 소개 예수 미니멀리스트 (Jesus Minimalist) 평생 시계 만드는 일에 헌신한 사람이 있었습니 그는 아들의 성인식 날 손수 만든 시계를 선

노동경제논집 38권 3호 (전체).hwp

최종ok-1-4.hwp

Page 2 of 6 Here are the rules for conjugating Whether (or not) and If when using a Descriptive Verb. The only difference here from Action Verbs is wh

Journal of Educational Innovation Research 2019, Vol. 29, No. 2, pp DOI: 3 * Effects of 9th

대학교육151호-합침

pdf

Kor. J. Aesthet. Cosmetol., 및 자아존중감과 스트레스와도 밀접한 관계가 있고, 만족 정도 에 따라 전반적인 생활에도 영향을 미치므로 신체는 갈수록 개 인적, 사회적 차원에서 중요해지고 있다(안희진, 2010). 따라서 외모만족도는 개인의 신체는 타

현대영화연구

성공회잡지 3호(3교).indd


대한한의학원전학회지24권6호-전체최종.hwp

ePapyrus PDF Document

Stage 2 First Phonics

,,,,,,, ,, 2 3,,,,,,,,,,,,,,,, (2001) 2

현대영화연구

歯1.PDF

합격기원 2012년 12월 정기모의고사 해설.hwp

2014 자격연수 제1기_수정.hwp

<3133B1C732C8A328BCF6C1A4292E687770>

고든 비 힝클리 대관장은 연차 대회의 마지막 모임에서 다음과 같이 말씀했다. 이 위대한 대회에 참여한 사람 모두가 선한 영향을 받았기를, 우리 개개인이 지난 이틀 간의 경험으로 인해 더 나은 남자와 여자가 되었기를 바랍니다. 우리 개개인이 주님께 더욱 가까이 다가가는

본문01

퇴좈저널36호-4차-T.ps, page Preflight (2)

레이아웃 1

야쿠르트2010 3월 - 최종

<C5F0B0E8C7D032352D3030B8F1C2F C1FD292E687770>

,......

º¸µµ¿Â

<B3EDB9AEC1FD5F3235C1FD2E687770>

Journal of Educational Innovation Research 2018, Vol. 28, No. 3, pp DOI: The Effect of Caree

7 1 ( 12 ) ( 1912 ) 4. 3) ( ) 1 3 1, ) ( ), ( ),. 5) ( ) ). ( ). 6). ( ). ( ).

특수교육논총 * ,,,,..,..,, 76.7%.,,,.,,.. * 1. **

<C3D6C1BE2039BFF C0CF2E696E6464>

철학탐구 1. 들어가는말,. (pathos),,..,.,.,,. (ethos), (logos) (enthymema). 1).... 1,,... (pistis). 2) 1) G. A. Kennedy, Aristotle on Rhetoric, 1356a(New York :

엔코위논문조귀삼

<C7C1B7A3C2F7C0CCC1EE20B4BABAF1C1EEB4CFBDBA20B7B1C4AA20BBE7B7CA5FBCADB9CEB1B35F28C3D6C1BE292E687770>

Journal of Educational Innovation Research 2018, Vol. 28, No. 3, pp DOI: * Effects of a Classwi

Transcription:

1). 7). 2) (talking cure), (narrative therapy). Talking Narrative talking cure.

3). 1 ( ).

4). Richard S. Sharf, Theories of Psychotherapy and Counseling: Concepts and Cases, 5th ed., (Belmont, CA: Brooks/Cole, 2012), 192-196.... 5) Glenn E. Boyd, Pastoral Conversation: Relational Listening and Open- Ended Questions, Pastoral Psychology 51(2003), 345-346.

6) 24.com 67.. 2012 3 13. 7).. Eric L. John, Towards a Philosophy of Science for Christian Psychology, Edification 1(2007), 5-20.

8) Boyd, Pastoral Conversation, 352-353.

09),, 35(2008), 214-215. 10) Boyd, Pastoral Conversation, 347.

11) John W. Drakeford, Counseling for Church Leaders (Nashville, TN: Broadman Press, 1961), 33.. 12).,,,,. 13) 4.,, ( :, 1990).....

14),, 121. 15) I-thou. Michael J. DeVries, In Dialog with Martin Buber: Toward a Christian Psychology of Interpersonal Relations, Edification 2(2008), 39-52. 16) H. A. Overstreet, The Mature Mind (New York: W. W. Norton & Company Inc., 1950). Drakeford Counseling for Church Leaders (p. 33). 17) Mark R. McMinn and Clark D. Campbell, Integrative Psychotherapy: Toward a Comprehensive Christian Approach (Downers Grove, IL: IVP Academic, 2007), 33-34.

18) Boyd, Pastoral Conversation, 353. 19) (unconditional positive regard). Carl Rogers, On Becoming a Person: A Therapist s View of Psychotherapy (Boston: Houghton Mifflin Company, 1961), 47-49, 62-63, 185, 264, 283-284. 20).,, 168(2010), 75-79. : (p. 75)... 21),, ( :, 2009), 86-88.

22), 88-89. 23),, ( :, 1998), 21-22, 24) Drakeford, Counseling for Church Leaders, 34-35. 25), 36-37.

26),, 226. 27) 1 9. 28) Drakeford, Counseling for Church Leaders, 38.

29) Gary L. Thomas, Sacred Parenting: How Raising Children Shapes Our Souls (Grand Rapids, MI: Zondervan, 2004), 61. 30) : 33:33, 25:14; 54:13; 3:7, 4:13; 6:45. 31) Drakeford, Counseling for Church Leaders, 32. 32) Tremper Longman III, Proverbs, Baker Commentary on the Old Testament Wisdom and Psalms (Grand Rapids, MI; Baker Academic, 2006), 357. 18 13 : Those who respond before they listen are stupid and a disgrace.

33) : 19:2; 20:18, 25; 21:5; 29:20. 34),, 217-219. 35) 116:1-2 NIV : I love the Lord, because he hears my voice and my supplications. Because He has inclined his ear to me, Therefore I shall call upon Him as long as I live.

36) Leslie C. Allen, Psalms 101-150, Word Biblical Commentary 21 (Waco, TX: Words, 1983), 115. 37) 42:5 :. 38) Allen, Psalms 101:150, 115-116. 39),, 225-226.

40),, 79. 41). 42). New International Version (NIV) When Jesus heard this. 43),, 80.

44),,,,. Gerard Egan, The Skilled Helper: A Problem Management and Opportunity Development Approach to Helping (Belmont, CA: Tompson Brooks/Cole, 2007), 83-84. 45).. (, 74). 46) (49 ), NIV Jesus stopped. NIV. 47),, 80-81. 48)..

49)..,,.,,.

50) Thomas, Sacred Parenting, 59. 51),, 85.

52) Gary L. Thomas, The Glorious Pursuit: Embracing the Virtues of Christ (Colorado Springs, CO: NavPress, 1998), 49-51. 53) Douglas J. Moo, The Letter of James, The Pillar New Testament Commentary (Grand Rapids, MI: Wm. B. Eerdmans, 2000), 82-83. 54), 84.

ü 55) Thomas, Sacred Parenting, 61. 56),, ( :, 2001), 120-121.

eij pa,qoj 57), :, 17(2011), 155. 58) Rollo May, The Art of Counseling (New York: Abingdon Press, 1939), 75. 59) Boyd, Pastoral Conversation, 346.

60) 3:16 :. 61) May, The Art of Counseling, 81.

62) Virginia Satir, Conjoint Family Therapy (Palo Alto, CA: Science and Behavior Books, INC., 1967), 63. 63) Boyd, Pastoral Conversation, 352. 64) Eric L. Johnson, Foundations for Soul Care: A Christian Psychology Proposal (Downers Grover, IL: InterVarsity Press, 2007), 456. 65). (internal structural dynamics),,.

... :, 1990... 168(2010), 60 93... 35(2008), 211 229.. :. 17(2011), 149 169.... :, 2009.... :, 2001. Allen, Leslie C. Psalms 101-150, Word Biblical Commentary 21. Waco, TX: Words 1983. Boyd, Glenn E. Pastoral Conversation: Relational Listening and Open Ended Questions. Pastoral Psychology 51(2003), 345-346. DeVries, Michael J. In Dialog with Martin Buber: Toward a Christian Psychology of Interpersonal Relations. Edification 2(2008), 39-52. Drakeford, John W. Counseling for Church Leaders. Nashville, TN: Broadman Press, 1961. Egan, Gerard. The Skilled Helper: A Problem Management and Opportunity Development Approach to Helping. Belmont, CA: Tompson Brooks/Cole, 2007. Johnson, Eric L. Foundations for Soul Care: A Christian Psychology Proposal. Downers Grover, IL: InterVarsity Press, 2007.. Towards a Philosophy of Science for Christian Psychology. Edification 1(2007), 5-20. Longman, Tremper III. Proverbs, Baker Commentary on the Old Testament Wisdom and Psalms. Grand Rapids, MI; Baker Academic, 2006. May, Rollo. The Art of Counseling. New York: Abingdon Press, 1939. McMinn, Mark R., and Clark D. Campbell. Integrative Psychotherapy:

Toward a Comprehensive Christian Approach. Downers Grove, IL: IVP Academic, 2007. Moo, Douglas J. The Letter of James, The Pillar New Testament Commentary. Grand Rapids, MI: Wm. B. Eerdmans, 2000. Rogers, Carl. On Becoming a Person: A Therapist s View of Psychotherapy. Boston: Houghton Mifflin Company, 1961. Thomas, Gary L. The Glorious Pursuit: Embracing the Virtues of Christ. Colorado Springs, CO: NavPress, 1998.. Sacred Parenting: How Raising Children Shapes Our Souls. Grand Rapids, MI: Zondervan, 2004. Satir, Virginia. Conjoint Family Therapy. Palo Alto, CA: Science and Behavior Books, INC., 1967.

A Reflection on Attentive Listening from a Christian Psychological Perspective Hyun, Sangkyu Assistant Professor Kukje Theological Seminary Seoul, Korea Attentive listening is known as a foundational counseling skill. Thus almost every counseling model adopts the skill of active or attentive listening as an essential part of their counseling practice. For some professional helpers, attentive listening is more than a skill or technique; it is the counselor s attitude toward a client as a fellow human being. Take, Carl Rogers of person centered approach, for instance. Rogers asserts that the empathic understanding communicated through attentive listening is sufficient to bring about therapeutic change on the part of a client. With an awareness of attentive listening as an important counseling skill, the pastoral counselor also uses it frequently in his or her practice. Though there are many secular explanations of why listening is essential part of counseling, it is necessary to make efforts to provide a biblical reflection on the skill of attentive listening. In this vein, this article attempts to provide understandings of attentive listening from a Christian Psychology perspective. Christian psychology is an disciplinary attempt to augment and expand the ministry of Christian soul care. The discipline of Christian psychology puts an emphasis on the rediscovery and utilization of Christian counseling principles found in the Bible as well as in the history of soul care throughout the church history. This article calls attention to a God who is listening and Jesus who demonstrated his love for humanity through his incarnation. To be a competent counselor, the pastoral counselor is to learn to be a good listener by imitating the listening and practicing an incarnational presence for his or her client.