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권두 칼럼 쁜 활동과 끊임없이 따라다니는 질투와 감시의 눈길을 피해 스도의 부활을 목격했기 때문이었다. 다시 사신 그리스도를 예수께서 이 집에 오시면 언제나 정성이 가득 담긴 음식을 그들이 눈으로 보고 손으로 만져 보았는데 도무지 아니라고 대접받고 휴식을 취했던 것으로

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하나님의 선한 손의 도우심 이세상에서 가장 큰 축복은 하나님이 나와 함께 하시는 것입니다. 그 이 유는 하나님이 모든 축복의 근원이시기 때문입니다. 에스라서에 보면 하나님의 선한 손의 도우심이 함께 했던 사람의 이야기 가 나와 있는데 에스라 7장은 거듭해서 그 비결을

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킹제임스 성경의 역사

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2 佛敎學報 第 48 輯 서도 이 목적을 준수하였다. 즉 석문의범 에는 승가의 일상의례 보다는 각종의 재 의식에 역점을 두었다. 재의식은 승가와 재가가 함께 호흡하는 공동의 場이므로 포 교와 대중화에 무엇보다 중요한 역할을 수행할 수 있다는 믿음을 지니고 있었다. 둘째

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216 동북아역사논총 41호 인과 경계공간은 설 자리를 잃고 배제되고 말았다. 본고에서는 근세 대마도에 대한 한국과 일본의 인식을 주로 영토와 경계인 식을 중심으로 고찰하고자 한다. 이 시기 대마도에 대한 한일 양국의 인식을 살펴볼 때는 근대 국민국가적 관점에서 탈피할

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02양은용

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아니라 일본 지리지, 수로지 5, 지도 6 등을 함께 검토해야 하지만 여기서는 근대기 일본이 편찬한 조선 지리지와 부속지도만으로 연구대상을 한정하 기로 한다. Ⅱ. 1876~1905년 울릉도 독도 서술의 추이 1. 울릉도 독도 호칭의 혼란과 지도상의 불일치 일본이 조선

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2 大 韓 政 治 學 會 報 ( 第 18 輯 1 號 ) 과의 소통부재 속에 여당과 국회도 무시한 일방적인 밀어붙이기식 국정운영을 보여주고 있다. 민주주의가 무엇인지 다양하게 논의될 수 있지만, 민주주의 운영에 필요한 최소한의 제도적 조건은 권력 행사에서 국가기관 사이의

274 한국문화 73

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74 현대정치연구 2015년 봄호(제8권 제1호) Ⅰ. 서론 2015년 1월 7일, 프랑스 파리에서 총격 사건이 발생했다. 두 명의 남성이 풍자 잡지 주간 샤를리 의 본사에 침입하여 총기를 난사한 것이다. 이 사건으로 인해 열두 명의 사람이 목숨을 잃었다. 얼마 후에

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일반논문 행정논총 제 49 권제 1 호 ( ): 139~165 의약품리베이트자율규제의한계 : 제도론적접근 Ⅰ. 서론 Ⅱ. 이론적고찰 Ⅲ. 의약품리베이트사례분석 < 目次 > Ⅳ. 이론적시사점 Ⅴ. 결론 < 요약 > Ⅰ. 서론 **. 1

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大学4年生の正社員内定要因に関する実証分析

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2 KHU 글로벌 기업법무 리뷰 제2권 제1호 또 내용적으로 중대한 위기를 맞이하게 되었고, 개인은 흡사 어항 속의 금붕어 와 같은 신세로 전락할 운명에 처해있다. 현대정보화 사회에서 개인의 사적 영역이 얼마나 침해되고 있는지 는 양 비디오 사건 과 같은 연예인들의 사

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왜조선유학인가-3쇄 판권만

2009년 국제법평론회 동계학술대회 일정

?? 1990년대 중반부터 일부 지방에서 자체적인 정책 혁신 을 통해 시도된 대학생촌관 정책은 그 효과에 비자발적 확산 + 대한 긍정적 평가에 힘입어 조금씩 다른 지역으로 수평적 확산이 이루어졌다. 이? + 지방 A 지방 B 비자발적 확산 중앙 중앙정부 정부 비자발적

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78 32,, (filioque) 2), 2) F LeRon Shutls and Andrea Hollingsworth, The Holy Spirit (Michigan: Grand Rapid; Cambridge, UK: William B Eerdmans Publishing Comapany, 2008), 2 87

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, 81,,,,,,,,, 9) [](),, 9), (1991), 20, 62 63 2,

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, 107,,,, ( ), ( ) 94), (), ( ),,,, / () 94), 19 (2008), 29

108 32,,,,,,, () ( ) ( ), /,, /, 95)

, 109,, /,?,,,, The Holy Spirit, Heavenly Energy Material, Vitality, Wholeness, Publicity 201249 ( )2012515 201261 95) /, : ( :, 2008), 18, 32 & 50

110 32 : 200 :, 2003: 11 25 10(1992): 5 38 :, 1994 :, 2003, / :, 1991 / :, 1987, / :, 2008 : 200 :, 2003: 26-30 : 49 (2004 ): 52 73, 2009 :, 2005 :, 2004 - :, 2005 / 19 :, 2008 / :, 1996; 2004 1836 Deleuze, Gilles and Claire Parnet Dialoques II Trans by Hugh Tomlinson and Barbara Habberjam New York: Columbia University Press, 2007 Shin, Eun Hee A Comparative Study of Panentheism in the Western Christian and Korean Tradition-From a Perspective of Spirit 2007 5

, 111 : 51 102 Shutls, F LeRon and Andrea Hollingsworth The Holy Spirit M i c h i g a n : Grand Rapid; Cambridge, UK: William B Eerdmans Publishing Company, 2008,,,, /,,,,, ( ) ( ),,,

112 32 ( ),,, /, /, /,,,

, 113 Rethinking Christian Pneumatology in a Reading between Jürgen Moltmann and Ch oe Han ki: Materiality, Wholeness, and Publicity of the Holy Spirit Baik, So Young HK Research Professor Ewha Womans University Seoul, Korea With a recognition of the urgency to formulate a common ground for living together among world citizens in a more and more globalizing world, this paper aims to broaden Christian understanding of the Holy Spirit in a language communicable to those who are not Christians By practicing a comparative reading of Jürgen Molt mann s The Spirit of Life and Ch oe Han ki s K i h a k[study on energy material], this article tries to overcome the traditional ways of explaining the Holy Spirit as solely spiritual, internal/private, and exclusively Christian As a result of being influenced by neo Platonic dualism that undervalues materiality, Christian tradition has regarded the Holy Spirit as purely spiritual, which transcends and has nothing to do with the bodies Such polaric understanding has been even reinforced when modern theologians accepted Descartes dualistic distinction between subject and object, and between rationality and emotionality, which resulted in emphasis on emotional and internal dimension of the experiencing the Holy Spirit As a representative text that tells the universal ontology of the Holy Spirit, which has been existed and worked since the creation, and its wholistic and public nature, which cannot be shrunk into

114 32 spiritual and private entity, Moltmann s The Spirit of Life has been chosen to be the text that interacts with Ch oe Han ki s Kihak In his academic effort to construct a wholistic cosmological system of the world, Ch oe sees Ki as the ultimate source of life given to the myriad things including humans By interpreting Ch ŏn gi[heavenly energy material] as the wholistic and public flow of life which dwells in all things, Ch oe insists that humans and things can empower and flourish the very lives and lead to develops human institutions to be harmony with the direction of Ch ŏn gi itself While reading Moltmann and Ch oe comparatively, I have found some affinities between these two scholars such as material, wholistic, and public dimensions of the Holy Spirit/C h ŏ n g i Both Moltmann and Ch oe criticize that partial understanding of the Holy Spirit/Ch ŏn gi is the result of failing to transcend particularity of the certain tradition to which the scholars belong If the Holy Spirit/ Ch ŏn gi is the universal power and source of life since the world has existed, Christian assertion that the Holy Spirit is the Spirit of Christ and is exclusively Christian loses its plausibility Inviting Christians to rethinking the Christian pneumatology that recovers the wholistic and public dimension which the Hebrew Bible s concept of r u a c h, which Moltmann has done in his text, this paper opens to the meaningful and fruitful conversations between Western and Eastern traditions that could find the common ground of flourishing life of the whole universe